Heb een vraag over negatieve bijwerkingen van mediteren, dit is overigens niet de eerste keer dat ik dit ervaar.....
Sinds kort meditatie weer opgepakt. Echter ik voel mij overdag overspoeld met negatieve emoties, gedachten etc. Lijkt me nou niet echt de bedoeling van meditatie. Mijn idee is als volgt: kan het zijn dat er in je onderbewustzijn emoties zitten die als het ware versteend zijn en door meditatie a.h.w. vloeibaar worden en er gewoon uitmoeten? Graag zou ik advies hier over willen.
Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de reacties. Ik mediteer id. alleen. Merk dat ik heel veel met andere mensen bezig ben.... in gedachten, het zijn dan ook vooral negatieve emoties t.o.v. andere mensen... oud zeer zal ik maar zeggen, volgens mij is juist de bedoeling van meditatie om je op jezelf te richten.Probeer nu gewoon de gevoelens toe te laten en te lokaliseren, om ze daarna te neutraliseren. Ja het lijkt wel een soort van spirituele transformatie. Voor dat ik mediteer doe ik trouwens altijd de vijf Tibetanen, maar of dat er wat mee te maken heeft?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.