Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De verdienste van dit soort films is , dat ze MOGELIJKE kwantumeffecten leuk uitfilmen en dingen wat toegankelijker uitleggen.
Dat ze doorschieten naar een meer esoterische beleving zal wel vanuit een new age achtige manier van denken komen.
Toch hebben ze dingen als superpositie en de golf/deeltjesdualiteit leuk weten te presenteren.
Dat je met gedachten materie op kwantumniveau beïnvloedt is met de terugwaartse causaliteit recentelijk bewezen met een zwakke meetmethode (dat is een methode die een foton NIET uit superpositie brengt)
en heeft men vast kunnen stellen dat deze deeltjes zich al VOORDAT je een aanzet tot een meting geeft de juiste
vorm voor het waarnemen als gekozen hebben en zelfs hun doorschietgedrag om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, is vastgesteld.
Of je met gedachten wel of geen mooie ijskristallen kunt maken en achter de kwantummechanica een hele metafysische wereld ligt, ach , het magisch denken nis een fase van de kleutertijd en wat ontwikkeling op het gebied van materie zitten we ook nog in de kleutertijd , misschien vandaar dit soort films.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij simpelweg om er geld mee te maken.
Ik vermoed dat de films een publiek aanspreken dat de moderne tijd niet zo goed kan bijbenen.
Als je maar genoeg van die films op zo'n publiek los laat kweek je een groep gelovigen die een gewillige markt vormt voor elk vervolg.
Ik ben me er van bewust dat dit nogal cynisch klinkt maar meer kan ik er niet van maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk dezelfde behoefte als er boeken zijn geschreven. Men weet wat, en wil dat delen met de rest van de wereld. Films en boeken zijn media die een heleboel mensen kunnen bereiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding