Wat zeg je / doe je als je na je dood erachter komt dat God wel blijkt te bestaan, terwijl je zijn bestaan altijd hebt ontkend?
Graag een serieus antwoord omdat dit ook een serieuze vraag is.
Honderden euro's geven we maandelijks uit aan verzekeringen. We gaan er niet van uit dat ons huis afbrandt of dat we ziek worden. Maar 'voor het geval dat'...
We staan erop dat we een koop- en arbeidsovereenkomst zwart op wit krijgen. Niet dat we de ander wantrouwen, maar 'voor het geval dat'...
Misschien ga je er niet van uit dat er na de dood een God is die op je wacht. En al helemaal niet een God die de keuzes in je leven beoordeelt. Misschien vind je het sneu voor die gelovigen die er na hun dood misschien wel achter komen dat er niets is. Hebben ze daar hun hele leven zo voor geploeterd...
Maar stel nou dat het andersom blijkt te zijn. Heb je dan een verhaal/excuus klaar? Voor het geval dat?
Toegevoegd na 1 week:
Iedereen die nagedacht heeft over deze vraag : bedankt! Ik kan natuurlijk geen antwoord kiezen als beste antwoord. Wel bid ik dat God zich in dit leven aan je zal openbaren. En hoewel niemand alle antwoorden in dit leven zal kennen, bid ik dat je vragen, twijfels en scepsis niet in de weg zullen staan wanneer God zich aan je openbaart.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.