Hoe kan het dat de mensen uit Oude Testament letterlijk hele gesprekken met God voerden terwijl je nu niets meer van hem hoort ?
Abraham bijvoorbeeld had hele discussies met hem en God at zelfs pannekoeken met hem die Sarah had gebakken. Tegenwoordig praten miljoenen gelovigen met Hem in gebed maar het is een droevig eenrichtingsverkeer. Heeft God de moed opgegeven om met ons te praten? Dan ziet het er slecht voor ons uit, vrees ik.
En dan nog wel vóór de jaartelling - waar bakte Sarah haar pannenkoeken dan in?
Zelfs heden ten dagen wordt arabisch brood gebakken in grote holle ovens, en het deeg wordt tegen de binnenkant geplakt.
Koekenpannetje, een paar eeuwen voor Christus??
De bijbel is toch echt een mij steeds weer vebazend voorleesboek....
6: Abraham haastte zich terug naar de tent en zei tegen Sara: "Snel, bak een paar koeken voor onze gasten en gebruik je beste meel." 7: Daarna liep hij vlug naar buiten, naar de kudde en zocht een vet kalf uit. Hij gaf een knecht opdracht het dier te slachten en klaar te maken. 8: Korte tijd later zaten de drie mannen aan een maaltijd van kaas, melk en geroosterd kalfsvlees. Abraham stond naast hen onder de boom terwijl zij aten. 9: "Waar is uw vrouw Sara?" vroegen de mannen hem. "In de tent", antwoordde Abraham. 10: Toen zei de HERE: "Over een jaar zal Ik u weer bezoeken en dan zal Sara een zoon hebben." (Sara zat bij de tentingang achter de mannen mee te luisteren.) 11: Abraham en Sara waren allebei erg oud en Sara was te oud om nog kinderen te kunnen krijgen. (Dus Abraham had eerst geen idee dat een van de gasten God zelf was.)
Jammer dat ie tegenwoordig niet meer langskomt. Dan had ik wat kritische vragen voor 'm.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.