Ben ik een wedergeboren Christen?
Een aantal jaren geleden ben ik bekeerd tot Jezus, aansluitend de waterdoop ondergaan en handoplegging voor het ontvangen van de Heilige Geest. Op dat moment echter stond ik niet volledig in geloof. Het was een verstandelijke beslissing. Nu begrijp ik het allemaal pas echt en en sta nu pas in geloof. Mijn vraag is of ik deze handelingen nu in geloof nog een keer kan doen?
Hou er rekening mee dat je wellicht later het rationeel bekijkt en inziet dat het allemaal nonsens is.
Zolang men geen verschrikkelijke dingen doet in da naam van....
Voorts over je vragen over opnieuw gedoopt worden: in principe zit je geloof van binnen, en alle rituelen er omheen zijn bijzaak. Dat hoeft allemaal niet, het voegt niets toe aan jouw relatie met God.
Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered. Want de Schrift zegt: ‘Wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.’ Dopen, handoplegging dat heeft Hij helemaal niet nodig, het is God hé.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.