Kan ik als deels gelovige een relatie krijgen met een jehova getuigen?
Ik heb een tijdje geleden een meisje ontmoet die johova getuigen is. En ik ben zelfs deel gelovig (niet aangesloten bij een kerk). Nadat we een tijdje met elkaar zijn omgegaan kwamen we er allebei achter dat we verliefd op elkaar zijn. We hebben er veel over gepraat maar ze heeft gezegt dat we geen relatie kunnen hebben vanwege haar geloof. Ik ben me op alles van haar geloof aan het in lezen en zit zelfs te denken om me te bekeren tot haar kerk. Maar dan moet ik mezelf aan vele regels volgen en ik weet niet of ik dat kan of wil. En het meest lastige is nog is dat allebei mijn ouders atheïsten zijn. Ik ben ten einde raad en mijn vrienden kunnen mij er ook niet echt mee helpen. Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.
Alvast bedankt voor al jullie input!
Ik denk dat U niet begrijpt dat geloof in Jezus persoonlijk is en dat geen enkel kerkgenootschap U redding kan verschaffen. Alleen Jezus kan dit ongeacht wat anderen U proberen wijs te maken. JG,s raden aan te huwen in de Heer. Dit wil zeggen volgens hun bijbels gezien... te huwen met een andere JG.. Dus... als jij GEEN JG bent en wil huwen met dit meisje...
Zul jij je moeten bewijzen niet alleen naar het meisje toe,,,,,,, maar ook naar de ouders en naar de gemeenteleden (kerkleden, ouderlingen ) toe een volwaardig JG te zijn. Alleen als de ouders hiervan overtuigd zijn,..... maak je kans het meisje voor jou te winnen. Momenteel merk ik dat er voor jou nog heel wat werk aan de winkel is. Niet negatief maar wel realistisch bedoeld groet amadeus.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.