Hoe kan ik mijzelf afsluiten voor negatieve energie van anderen?
Geen idee of GoeieVraag het goede platform is om zo'n vraag te stellen, maar ik doe een poging!
Ik ben altijd al een erg gevoelig persoon geweest. Ik pak mensen hun emoties snel over en merk snel of iemand niet goed in zijn vel zit.
Zo neem ik ook negatieve energie over, en merk dat ik deze soms niet kan onderscheiden van mijn eigen.
Ik voel me down, verdrietig en lusteloos - maar ben dit niet altijd.
Als ik alleen ben heb ik nergens last van. Ik begreep dit niet totdat een spiritueel werker mij er op wees dat ik enorm sterke energie heb en zo ook die van andere mensen aantrek.
Mij afsluiten hiervoor was de oplossing, en ondanks dat ze heeft verteld dat ik dit kan doen door me in te beelden dat er aan alle kanten van mijn lichaam een roos staat, lijkt dit niet goed te werken.
Het helpt even maar als ik de gedachte loslaat is het weer terug.
Heeft iemand een oplossing of manier om hier minder last van te hebben?
Dat geloof is er niet dus voel je ook niet dat het helpt / werkt. Werk aan je zelfverzekerdheid, zelfvertrouwen, door bijvoorbeeld meer te geloven in eigen kracht en kennis. Dat maakt je minder gevoelig voor energieën van anderen.
Succes
Nu heb ik hier nauwelijks nog last van, alleen af en toe als ik bijvoorbeeld heel moe ben of in drukke plaatsen als ik echt helemaal omsingeld ben door veel mensen .
Wat ik een hele fijne vind is om een labradoriet steen bij te houden Ofwel als hanger ofwel als knuffelsteen in mijn zak. Dit is een heel beschermende steen maar sluit je niet volledig af zoals hierboven al benoemd werd.
Ik wens jou heel veel succes met je groeiproces! Ik kan je vertellen dat het niet altijd makkelijk is maar het is absoluut de moeite waard om er op een bewuste manier mee om te gaan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.