Is het wetenschappelijk gezien mogelijk dat er een hemel en hel is?
Ik geloof er zelf niet in, maar het lijkt mij wel duidelijk dat het niet kan. Of zit ik fout?
Volgens Jesaja 30:26 zal op het einde der dagen de maan schijnen als de zon en de zon als zeven zonnen als het licht van zeven dagen. Volgens de wet van Stefan-Boltzmann zal dan een nieuw evenwicht intreden met P (en dus ookT 4)
7+1 keer zo groot.
Daaruit volgt: T 4 = (7 + 1)∙2884 dus
T = 484 K = 211 graden Celsius. Uit openbaringen 21-8
‘Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgoden- dienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de poel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’
De temperatuur van de hel moet daarom onder het kookpunt van zwavel liggen: 445 graden Celsius. https://www.stevin.info/aa-antwoorden%20en%20ander%20bijwerk%20vwo/lees_v-14.pdf
Vanaf nu zal ik wat punctueler proberen te posten.
Ik ben verbaasd over je keuze van het beste antwoord. Natuurlijk respecteer ik je keuze ! (Ik ben allang blij dát je een keuze maakt ! Dat zouden meer mensen moeten doen.) Je vraagt expliciet naar "wetenschappelijk gezien" maar gaat uiteindelijk mee in een antwoord dat vooral van religieuze principes uit gaat.
(Denk aan teksten als: "Geestelijke realiteiten zijn ook realiteiten en niet geloven in het bestaan ervan verandert niets aan het bestaan ervan.") Maar het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid: waarom heb je voor het antwoord van Computoon gekozen als ik vragen mag ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.