Hoe vertel ik mijn moeder dat ik niet meer geloof?
Mijn moeder zelf gelooft heel diep in God. Ik heb het zelf ook altijd gedaan, naar de kerk geweest, een kruisje gedragen enz. Ik twijfelde wel heel erg, maar als ik dat deed praatte ik altijd met gelovige mensen, die dus weer argumenten vertelden om wel te geloven.
Ik ben er nu al een hele tijd uit, God bestaat niet. Ik heb gewoon té veel tegenargumenten, en als ik realistisch na ga denken kom ik gewoon op niets anders dan dat God niet bestaat. Ik 'durf' het niet tegen mijn moeder te vertellen, omdat ik weet dat het haar zal kwetsen. Mijn broer en zus geloven ook al niet, en ik ben voor haar nog haar 'enige hoop'. Ze gelooft dus echt dat ik, als ik niet geloof, naar de hel ga. Ik begrijp dat ze het daar moeilijk mee kan hebben. Moet ik het haar wel vertellen? Of moet ik blijven doen alsof ik geloof? Als ik met haar ga praten, hoe kan ik het dan het beste uitleggen?
Toegevoegd na 6 dagen:
Voor ik m'n vraag sluit wil ik even zeggen dat ik echt hele goeie reacties heb gehad en er veel aan gehad. Dus bij deze: iedereen bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.