worden al je zonden vergeven al zijn ze nog zo erg?
Toegevoegd na 1 uur:
Op christelijk gebied, je kan toch niet levenslang zondig zijn, en steeds datje zonden vergeven worden.
Welk gebed gebruik je voor vergeving.
Of bedoel je vanuit religie? en zo ja, vanuit welke religie?
Ook is er geen overeenstemming over wanneer je vergeving krijgt. Veel antwoorden hier geven aan dat je vergeven wordt zodra je echt spijt hebt van je zonde. In de kerk waarin ik opgroeide was dat wel een voorwaarde, maar was het alsnog afhankelijk van de genade van God of je vergeven werd of niet.
Dus: antwoord op je vraag is afhankelijk van welke stroming in het geloof je aanhangt. Wel zal iedereen het erover eens zijn dat d vorm van het gebed er niet toe doet, het gaat om jouw intentie.
Deze geloofskwesties is gewoon een bodemloze put...een storm aan opgelepelde teksten uit eender bijbel en wat geharrewar hier en daar, en het is weer voorbij...
Ik wil me op het laatste moment bekeren tot de kerk. Kom ik dan in de hemel? Maar het is iets dat onderzoek op eigen initiatief vraagt. Ik vind dit geen goede zaak. Want dit valt veel te zwaar gezien wat in het algemeen gezegd word en als waar word aangenomen. Het gaat ook ECHT te ver. En het is een gevolg van andere dingen die heel slecht in elkaar zitten en (ook) nooit iemand het over heeft. En nog veel minder een notie van bestaat. Als het over het geloof gaat is er nog wel een soort van idee dat er iets niet klopt. Om het in best officiële bewoording en hoe het ook meestal gezegd word te zeggen:
1 Christus kwam naar de aarde om de wet te vervullen
2 zie ''het grote gebod'' Mattheus 22:37
3 Dit betekent de mogelijkheid tot een vrij comfortabel en welvarend leven. Zonder allerlei moeilijkheden met andermans zaken die alles steeds met de grond gelijk maken. Wat het ook is: als dit er niet mee ontstaat dan zit er ergens een fout. Wat het ook is. Waar niet AL te moeilijk iets mee kan. Het is ook niet zinvol om te doen. Waarschijnlijk kost het ook veel moeite om het te gaan doen. Maar het is niet verstandig om op een lijn te gaan zitten van dat God met zich zou moeten laten spotten. Ook Mattheus 5:28. Het zijn dingen waar je echt moeite voor moet doen. Er is altijd voldoende controle en bewustheid. En voordat ze heel erg worden treed dat ook zeker in. Daarna dingen doen die het omgedraaide veroorzaken is misschien een optie. Met fouten, zonden is trouwens iets bedoeld dat dat duidelijk is. Zeker niet geflirt met anderen wat iedereen, inclusief partners allemaal wel lollig vindt. Wil het om een slecht iets gaan dan zou eerst een heel gezin van 8 kinderen aan de bedelstaf moeten raken met pest en andere ziekten en de overlevenden worden ernstige misdadigers. EN die daad veroorzaakte dat veel anderen dit na gaan doen. En dat was bekend. Toegevoegd na 7 minuten:
Wat slecht is zeg ik hierboven best ruim. (Verzoek om reactie) als je één iemand al zwaar dupeert. Is dat niet al voldoende reden om in de hel gegeooid te worden (ik bedoel geen moreel gemeenheidje maar) als jij de persoon bent die echt zwaar gedupeerd wordt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.