Ik wil me op het laatste moment bekeren tot de kerk. Kom ik dan in de hemel?
Ik ben niet gelovig en doe in principe alles wat God verboden heeft. Als het einde nabij is wil ik echter een zekerheidje in bouwen door me te bekeren tot een kerk en op die manier de eeuwige hellevuren te ontlopen. Kan dit? Zoja; Tot welk geloof kan ik me dan het beste wenden?
Als je je toch oriënteert, lees dan eens de geschiedenis van een van de moordenaars die naast Jezus aan het kruis hing, Lukas 24:39-43.
Dat is dus ook vanuit christelijk oogpunt mogelijk. Disclaimer: deze geschiedenis wordt vermeld ter bemoediging dat bij leven iedereen kan worden bekeerd; het staat er expliciet niét om mensen aan te moedigen om daar ook mee te wachten tot het einde van het leven. De meeste mensen weten namelijk niet wanneer dat is...
- wat is er misdadig aan dit probleem ?
- je kunt " feitelijk " zeggen hoe deze zaak werkt. Waarom kun je dat hier niet zeggen ? Mag verder niemand weten hoe het " feitelijk werkt " ?
Nooit hebben ze u aangekeken en nu , nu dat u bijna op het eind van uw leven bent gekomen staan ze klaar voor u . Wat zegt u dan ? Oh, wat leuk dat jullie er zijn , kom binnen of zegt u nou ik denk dat je nu ook niet meer hoeft te komen , anders keek je ook niet naar mij om en nu , nu dat wellicht de erfenis eraan komt , tja nu staan jullie er wel ?? Nee , hoor je komt er niet in bij mij , daag . En u doet de deur weer dicht . Nu zo is het ook als je ongelovig door het leven wil gaan , prima jouw keus geheel vrijwillig wil je niets van God weten en waarom zou je dan opeens aan het einde van je leven wel de erfenis van God willen hebben ?? Nee, als je bij leven nooit naar God omziet , hoef je ook later niet bij God aan te kloppen of je moet zo in berouw zijn gekomen dat je je leven doorgebracht heeft zonder God , dan is er nog genade , maar niet als je nu al met de gedachte gaat lopen , nu nog even niet , later pas , dan kies je bewust om nu niets met God te maken te willen hebben en wijzelf willen ook niet zo behandeld worden , dus God zeker niet . En niemand weet wanneer je zult sterven , dat kan elke minuut van de dag zijn , dus waarom dan wachten ?? Het kan geen uitstel leiden , u kunt over 2 minuten al wel uw laatste adem uitblazen en dan ?? Hebt u echt geen schijn van kans gehad om op het laatste moment u tot God te richten . U verzekert u toch ook niet pas tegen brand als u verwacht dat uw huis morgen afbrand ?? En u weet niet eens of het ooit zal gebeuren maar u verzekert u nu al wel tegen brand , de dood komt zeker, voor iedereen en daar wil men geen verzekering van God voor afsluiten ?? Nu kunt u nog , nu , direct , over een uur kan het wel te laat zijn voor u of voor mij .
Kies heden wie gij dienen wilt de wereld of God een tussen weg is er niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.