Kun je als vrouwelijke niet moslima naar een moskee gaan om met iemand te spreken over de islam?
Er is nu zoveel negatief gedoe over de islam. Ik zelf heb geen enkel probleem met geen enkel geloof., ondanks dat ik zelf niet gelovig ben. Ook heb ik helemaal niets tegen moslims. Maar ik kan mij voorstellen dat je toch wel meer wil weten. Wat de koran nou echt zegt of hoe je dingen zou moeten interpeteren. Is het mogelijk om als niet moslim een gesprek te voeren met iemand van de moskee? Een geestelijke? Ik ben gewoon nieuwsgierig en zou er graag meer over weten.
Toegevoegd na 1 uur:
Bij een kerk kun je gewoon binnen lopen en ragen. Ik weet niet of dat ook zo werkt bij een moskee.
Toegevoegd na 1 uur:
ragen=vragen
Je ziet dit dus heel erg terug in juist de moslimlanden , al hebben ze hetzelfde geloof , de islam, maar in naam van allah worden eigen geloofsgenoten gedood , want die zijn toch in de ogen van de daders ongelovigen , , in onze ogen zijn ze allemaal gelovig , maar omdat de ene groep de islam net iets anders beleefd of uitlegt worden ze onderling toch als ongelovige gezien. Dus het ligt eraan naar welke moskee je gaat , een gematigde of meer een radicalere ze kunnen de koran verschillend uitleggen , zo is mij eens verteld .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.