Wanneer komt Jezus terug en is het eigenlijk wel zeker of hij terugkomt?
Hoe kunnen sommige mensen dat zo zeker weten??
Of is het eigenlijk meer van dat ze het hopen?
Ik vind het allemaal wel erg lang duren.
http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/588397/nieuw-testament-historisch-bewezen
2.Zijn de claims die over hem/haar gemaakt zijn bewezen?
In tegendeel er zijn aanwijzingen daarin dat Jezus wel terugkomt. Het is mss zelfs vrij gangbaar om dat te denken; moslims lezen ook in de koran dat jezus terug komt. http://www.islamnu.nl/index.php/terugkomen-van-jezus
De reactie van de VS is dat hij van mening is dat Jezus echt bestaan heeft omdat er een boek over geschreven is. "Lijkt me sterk dat hij niet echt bestaan heeft, hoe kan hij anders zo bekend/beroemd zijn geworden? Nostradamus heeft ook echt bestaan. Hildegard von Bingen ook, Klazien uit Zalk ook. Tja ga zo maar door…" Hieruit herleid ik dat hij het hier heeft over het feit dat er een persoon heeft rond gelopen die Jezus heette (of dat er een persoon Jezus in een boek staat dat gebaseerd is op een echt persoon, alleen met andere naam). Deze uitspraak staat m.i. los van de claims die over de persoon Jezus zijn gemaakt. Dus ik ben van mening dat je redenatie verkeerd is omdat dit over de inhoud van het boek gaat en niet over of de persoon echt bestaan heeft.
Matteüs 25: 1 - 13 "Het hemelse koninkrijk lijkt op tien meisjes die hun olielampen pakten en de bruidegom tegemoet gingen. Vijf van hen waren dom. Vijf van hen waren verstandig. Toen de vijf domme meisjes hun olielampen pakten, vergaten ze extra olie mee te nemen, maar de vijf verstandige meisjes namen behalve hun lampen ook flesjes olie mee. Toen de bruidegom maar niet kwam, werden ze allemaal slaperig en ze sliepen in. Midden in de nacht werd er geroepen: Daar komt de bruidegom! Naar buiten, hem tegemoet! Alle meisjes stonden op en maakten hun lampen in orde. De domme meisjes zeiden tegen de verstandige: Geef ons wat van jullie olie, want onze lampen gaan uit. Maar die antwoordden: Misschien is er niet genoeg voor ons allemaal. Ga maar naar de kooplui om olie te kopen. Toen zij weg waren om olie te kopen, kwam de bruidegom. De meisjes die klaarstonden, gingen met hem mee naar binnen om de bruiloft te vieren, en de deur werd gesloten. Later kwamen de andere meisjes terug. Heer, heer, laat ons binnen, riepen ze. Maar hij zei: ik ken jullie niet." En Jezus besloot: "Wees dus waakzaam, want je weet dag noch uur."
Een profeet is iemand die volmacht heerft gekregen om in Naam van Gd te spreken.
Dus volledig van toepassing op Jezus.
In dit geval in Naam van J-H-W-H. Wat de islaam betreft. Ook Jezus is net zoals Mohammed een profeet voor hen.
Ook al staat er volgens jou niets in een soerra over de wederkomst van de profeet Jezus..... Toch wachten de moslims op de wederkomst van de profeet Jezus. Informeer U vooraleer je zomaar wat schrijft en de aandacht afleidt van het onderwerp. groet amadeus.
In de soerra wordt toch wel wat geschreven over Jezus. Moslims geloven in Jezus als de Messias, net zoals christenen in Jezus geloven als de Messias. Messias betekend verlosser. Jezus zal voor moslims in de eindtijd een belangrijke rol betekenen.
Bij zijn wederkomst zal hij een bepaalde taak vervullen. groet amadeus
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.