Heeft Jezus ooit opgedragen andersdenkenden te vervolgen ?
Jezus is volgens de bijbel het hoofd van zijn volgelingen, de christenen.
Heeft Hij christenen ooit aangespoord niet christenen te vervolgen of ter dood te brengen omdat zij het evangelie niet aanvaarden ?
Heeft Jezus of 1 van zijn apostelen ooit in hun brieven ook maar enig aanleiding gegeven dit ooit in de toekomst te doen ?
Deze vraag naar aanleiding van een eerder gestelde algemene vraag van
MrTomaat.
http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/577481/bijbel-opgeroepen-ongelovigen-andersgelovigen-vermoorden
Hij leerde zijn volgelingenhierom te bidden. mattheus 6. Jezus ZELF zal als koning met zijn myriaden engelen strijden tijdens het laatste oordeel zoals beschreven in openbaringen.
Er zal GEEN oproep gedaan worden aan mensen of volgelingen om samen met HEM ten strijde te trekken. groet amadeus.
volledig mee eens.
vanaf de schepping van de mens op de zesde dag tot de geboorte van jezus zijn er ongeveer 4500 bijbelse geschiedkundige jaren verstreken. Vanaf de vorming van de aarde tot de eerste scheppingsdag kunnen miljoenen tot miljarden jaren zijn verstreken. de bijbel vermeld geen jaren tussen deze twee, maar de mogelijkheden kunnen bestaan. je zegt; NEE. Niet op het moment dat mensen claimen dat dit van een alwetende almachtige god zou komen. Als je vind dat deze nu niet kunnen, zijn ze dus nooit goed. antw. je begrijpt de bijbelse tijd voor christus niet, ook niet de tijd tijdens christus en ook niet de tijd waarin christenen hedentendage leven laat staan de tijd tijden die door profetieën zijn voorzegt. je zegt; Op het moment dat je de bijbel niet als waarheid ziet is het idd geen probleem meer. antw.
inderdaad Mr Tomaat, dit is zo, daarmee zijn al je vragen beantwoord ? Ik heb nog 1 vraag aan jou,
als je een bijbels gefundeerd antwoord in twijfel trekt, geef dan een bijbels gefundeerd antwoord als tegenargument. dit mis ik van jou. groet amadeus.
stel dan uw vragen in de categorie wetenschap of geschiedenis. Uw mentaliteit is hier in deze categorie niet op zijn plaats.
U hebt in dit geval weinig respect naar christenen toe, althans deze indruk wek je.... groet amadeus.
Ik probeer niet een boek goed te praten, dit boek is het fundament van mijn geloof in een schepper
de Gd Y-H-W-H die de mens heeft geschapen. Hierin zit ons fundamenteel verschil.
Jij gelooft dat de mens een god heeft geschapen. Verder gaat mijn vraag niet over slavernij maar wel over het feit of Jezus ooit andersdenkenden heeft opgedragen te vervolgen. Groet amadeus
Jou vraag. "Wordt er in de bijbel opgeroepen ongelovigen (of andersgelovigen) te vermoorden? " Antw.
Gd trok met zijn volk ten strijde tegen andersgelovigen.
Er brak een tijd aan waarin Gd niet meer onder zijn volk zou verblijven, hij had zoals voorzegt zijn volk verlaten. Jeremia. Een nieuw verbond werd aangekondigd.
Dit verbond werd ingesteld met Jezus dood.
Er wordt ook gesproken over de Wet van christus onder zijn apostelen. Daarom mijn bovenstaande vraag... . Het antwoord op jou vraag of de bijbel oproept om andersgelovigen te vermoorden is het antwoord neen.
De reden hiervoor is dat Y-H-W-H niet meer bij zijn volk woont. Daarom als reactie mijn vraag. of Jezus aanzet om andersdenkenden te vermoorden is NEEN. De bijbel leert duidelijk dat JEZUS ZELF het komende oordeel zal voltrekken.
Dit is niet de taak van de gelovigen. Dus het antwoord of de bijbel joodse gelovigen of christenen aanspoort om andersdenkenden te vermoorden is op alle vlakken NEEN Jou vraag over slavernij is niet relevant aan deze vraag. Gds volk heeft altijd slavernij gekend en Y-H-W-H heeft zelfs in zijn WETTEN RICHTLIJNEN gegeven hoe slaven te behandelen. groet amadeus.
Dit betekent : Namelijk zonder wettelijk beroep of last daartoe te hebben. En de woorden , ¨door het zwaard vergaan¨ Betekent : Namelijk door bevel der overheid, welke tot dat einde het zwaard gegeven is, om de doodslager met den dood te straffen (Gen. 9:6; en in Rom. 13:4.) Dus hiermee is het heel duidelijk dat Jezus of de discipelen nooit is aangezet tot geweld wat tot de dood kan leiden , alleen de overheid is gemachtigd op bijbelse gronden (Gen. 9:6; en in Rom. 13:4.) het zwaard te dragen en te
gebruiken
In Gen. 9 : 6 staat :
Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt. En de woorden ¨door de mens ¨ betekent hier dat het ambt der overheid wordt bevestigd, en het zwaard haar gegeven is tot straf der boosdoeners,
(fjrenke) vs. Jantje heeft nooit gezegd dat 2x2=5. Integendeel hij heeft wel een keer gezegd 2x2=4.
(aimeetje) Misschien snap je het zo, dus dat het even puur om de constructie gaat, waar ik ook weinig heb met het antwoord van aimeetje is het iig logisch opgebouwd. Niet zoals het antwoord wat fjrenke geeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.