kan je in god en jezus geloven zonder precies te leven zoals in de bijbel staat?
Sommige dingen zoals als masturbatie wil ik eigenlijk wel blijven doen maar dat mag eigenlijk niet volgens de bijbel ga ik als ik dan masturbeer nog wel naar de hemel
Vraag (met antwoorden) heb je eerder gesteld....
Sinds wanneer kan een mens zonden vergeven ?? Ieder mens is zelf een grote zondaar voor God en hoe wil je als zondaar voor God andermans zonde vergeven ?? een mens is geen God dus kan het ook nooit bestaan dat een mens-persoon , die zelf zondig is en doet andermans zonden vergeeft , die ander heeft alleen tegen God gezondigd en God is dus ook DE Persoon(als ik het even zo mag uitdrukken) die onze zonden kan vergeven , niemand op aarde mag en kan zich met God vergelijken. In Marcus 2 : 10 lezen we : 10 Doch opdat gij moogt weten, dat de Zoon des mensen macht heeft, om de zonden op de aarde te vergeven Dus alleen Jezus en Zijn Vader (God) hebben de macht om zonden te vergeven . Zel;fs de discipelen hadden die macht niet.
We lezen nergens in de bijbel dat er ook maar 1 mens is die dezelfde macht heeft als Jezus. Als u op bijbelse gronden kunt onderbouwen dat ook deze macht aan enig menselijk schepsel op aarde is gegeven zou ik dat graag horen , ik kan het niet vinden.
Dat is, niemand kan een mens bekomen, die zuiver en zonder zonde, naar den algemenen loop der natuur, uit een zondigen mens geboren is. Zo bekent hij dat hij mede onrein en zondig was, wensende dat God hem niet minder dan andere boetvaardige zondaren, genadig wilde wezen en hem niet meer dan anderen straffen. Het is niet mijn mening Cryofiel , maar dit komt rechtstreeks uit Gods woord, de Bijbel
Maar als je ondertussen fantaseert over seksuele handelingen met iemand anders dan je eigen partner, of met iemand die een andere partner heeft, dan ben je in gedachten bezig met vreemdgaan. En dat is verboden.
Klopt en u zal opengedaan worden.
Want een ieder, die bidt, ontvangt,
En wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden. Matteüs 7:7-8 Jezus leert ons overduidelijk dat wie bidt, ontvangt. Dan zal dit voor ons moeten betekenen dat, wanneer wij tot God komen in gebed, wij ook moeten geloven dat God ons verhoort! Bidden, zoeken en kloppen in gebed, zegt Jezus, zal als gevolg hebben: ontvangen, vinden en opengedaan worden.
Bidt en u zal gegeven worden, zegt Jezus. Maar naar aanleiding van deze uitspraak zeggen velen: Dan is God zeker veranderd, want ik ontvang niet. Maar, zou het ook niet zo kunnen zijn dat wij verkeerd bidden? Dan komt aan de orde: Hoe moet ik dan bidden? Hoe zal ik weten dat God mij verhoort? Bidden in een vertrouwelijke relatie tussen God de Vader en ons, de bidders. Jezus zei: 'Als gij bidt zegt dan: Onze Vader die in de hemelen zijt.' Daarin zien wij de diepe relatie die er moet zijn als wij bidden. En als wij dan tot de Vader bidden, dan zal Hij ons geven wat wij Hem vragen.De discipelen zagen, hoe Jezus in gebed met de Vader verbonden was. Dat bidden was zijn krachtbron.
Dat bidden gaf Hem een aanraking. Dat bidden gaf Hem een totale vernieuwing. Daarom zeiden de discipelen tot Hem: 'Here, leer ons bidden. Ook wíj willen deze kracht in het bidden ervaren. Ook wíj willen verhoring ontvangen als wij bidden'. Dus leerde Jezus hen de principes van het bidden. Deze belangrijke principes kunt u in het woord van God vinden. Als het gebed op deze oprechte manier gedaan wordt zal u zeker verhoort worden en rust vinden in hetgeen de mens onrustig maakt en dan komt daar echt geen tussenpersoon bij kijken.
Maar misschien denkt u: 'Ik heb tot God gebeden en Hij deed niet wat ik vroeg.
Sommigen beschouwen gebed als een soort afstandsbediening van God. Hij moet alles doen wat wij vragen wanneer wij op de knopjes duwen. God is soeverein. Hij heeft alle wijsheid en alle kennis. Hij kent de toekomst. Hoewel Hij zich door onze gebeden laat beïnvloeden, moet Hij doen wat het beste is voor ons. Ons gebed maakt heel veel uit. Toch heeft een gebed steeds de hoedanigheid van een verzoek aan onze soevereine God bij wiens wil wij ons neerleggen. Maar door de Heilge Geest zal God u laten merken dat Hij uw gebed heeft verhoort en dat u vergeving is gegeven door middel van bv. een tekst of vers uit de bijbel , die in uw hart wordt gelegd door de Heilige Geest .
Het kan ook wezen als u naar een kerk gaat dat u daar zit en dat er een preek wordt gedaan , dat u na afloop zich afvraagt bij u zelf , wat weet deze voorganger van mij af ?? Hij preekte precies voor mij , De Heilige Geest is dan krachtdadig met de preek tot u gekomen en u heeft het antwoord gekregen op uw vraag , zodat u er verzekerd van bent dat God u vergeven heeft. Het kan ook bv. doordat u in de vrije natuur wandelt en u opeens iets bijzonders opmerkt wat u vaak genoeg gezien heeft ,maar er nooit bij stilgestaan hebt en dat uw ogen opeens daar naar die plek worden getrokken en het wordt u opeens heel duidelijk voor ogen gesteld en dan ziet u dat als een wonder wat daar gebeurde dat u daar via de natuur het antwoord kreeg op al uw vragen . Het staat God vrij om Zijn antwoord ons op verschillende manieren te geven. Maar hoe meer dat je dit bemerkt , hoe wonderlijker wordt het voor jezelf , dat God nog naar ons mensen wil luisteren en ook nog wil antwoorden
God openbaart Zich ook door middel van mensen . Maar wees u er zeker van als dit gebeurt dat u het ook zeker zal weten, daar is geen twijfel in mogelijk
Kwestie van geloven of niet geloven. Zolang jij denkt dat beide entiteiten echt bestaan, geloof je dus. Het GELOOF zegt niets over het al dan niet bestaan van de entiteiten in kwestie. Net zoals het GELOOF in kabouters of reïncarnatie beiden niet waar of onwaar maakt. Of je daarmee een Christen bent, of zelfs een GOED christen, is een kwestie van de definitie van de geloofsgemeenschap waarbij je je wenst aan te sluiten of waarmee je je wenst te identificeren. Die kunnen natuurlijk geen oordeel vellen over jou GELOOF, want dat zal blijven tot je zelf NIET meer denkt dat het waar is, ze kunnen je hooguit vertellen hoe zij de regels interpreteren en of jij je daar naar hun visie goed aan houdt. Maar je GELOOF kunnen ze daarmee niet onderuit halen, al zou je alle tien geboden met voeten treden. Er zitten heel wat trouwe gelovigen in de gevangenis, om maar een voorbeeld te noemen. Of je naar de hemel gaat als je in zekere mate "zondigt", kan niemand voor jou bepalen. Zelfs christenen niet. Zolang er nog geen enkele concrete aanleiding is aan te nemen dat er überhaupt nog iets is na de dood en dat je je daarvan dan ook nog bewust bent, is alles wat daarover te zeggen is pure speculatie en interpretatie. Juist het feit DAT we dat niet weten en nooit te weten zullen komen, maakt dat we er van uit moeten gaan dat we maar één leven hebben, en dat iedereen op aarde maar één leven heeft, en dat het onze taak is te zorgen dat iedereen uit dat ene leven kan halen wat er in zit, dat we verantwoordelijk zijn voor onze naasten en voor wie na ons komen, dat we voor elkaar zorgen en elkaar helpen. En of jij daarbij de behoefte hebt af en toe met je piemel te spelen, doet echt volstrekt niet ter zake.
U zegt de bijbel is niet door God geschreven , nee dat is de bijbel ook niet God heeft mensen geinspireerd en gestuurd om wat zij ter plekke zelf zagen of hoorden vertrouwelijk op schrift te stellen zodat latere nageslachten uit hetgeen ooit is gebeurd en gezien lessen kunnen trekken om niet die fouten te maken die ooit in het verleden zijn gemaakt en Gods bedoeling is ook hiermee om de nageslachten te wijzen op weg ter zaligheid en ons eeuwig behoud Dat velen daar lak aan hebben ligt niet aan God , ieder mens heeft zijn eigen verantwoording hierover , wil je Gods geboden na leven (in zoverre het in ons vermogen ligt) of schuiven we de uitgestoken hand van God om ons te redden aan de kant en durven we het er op te wagen dat we aan het einde van ons leven voor eeuwig verloren gaan ? Ieder maakt zijn /haar keus hierin , geheel vrijwillig , maar bedenk wel als u straks in uw stervensuur voor Gods troon zal moeten verschijnen gevraagd zal worden of u nooit van Gods wegen heeft gehoord zal niemand meer kunnen zeggen dat zij niet wisten dat de bijbel nu juist wel de weg van God heeft aangewezen maar dat je dit geheel vrijwillig aan de kant hebt geschoven gewoonweg omdat je het niet geloofde dat de bijbel Gods Woord weergeeft.
.
Wat zou het toch zonde zijn als we aan het einde van ons leven erachter komen dat we alle goede waarschuwingen achteloos naast ons neer hebben gelegd en daardoor eeuwig spijt zouden krijgen ?? Dan is het niet meer te veranderen . Durft u die gok te wagen ??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.