Hoe kan het dat Atheisten zich wel vaak verdiepen in verschillende geloven maar gelovigen zich niet verdiepen in b.v evolutie theorie?
en dan is evolutie theorie maar een klein voorbeeld, en begrijp me niet verkleerd ik geloof ook... geen enkele twijfel..kijk om je heen...maar ik sta ook open voor de evolutie theorie Big Bang etc..ik vind dat juist heel interessant en de twijfel blijft bij mij....
Terwijl gelovigen (ok niet alle maar veel gelovigen) het allemaal gooien op een boek en totaal niet open staan voor ''de andere theorie''...en bij alles wat er beweert wordt, wordt er direct geroepen: ''neeeeeeee, dat klopt niet wat je zegt! waarom niet?? omdat het niet in de Bijbel staat....
kortom waar komt dat verschil vandaan dat veel Atheisten/Agnosten zich wel verdiepen in het het geloof en open staan voor verschillende meningen en theorieen en daar graag meer over willen weten en soms zelf bekeren..en andersom totaal niet open wordt gereageerd.?
heeft dat dan te maken met verschil van opvoeding? in het leven staan? heeft het te maken met indoctrinatie?
Hoe kan dat?
en voor de mods...ik zeg het maar alvast...ik ben OPRECHT op zoek naar WAAROM deze de verschillen zo groot zijn en waarom de ene groep wel kan inleven in een andere manier van in het leven staan een groot gedeelte van een andere groep niet. waar ligt dat aan?...
niet provocerend ,niet beledigend, niets van dat alles...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.