Houd de mensheid, zoals wij die kennen, volgens de bijbel uiteindelijk op te bestaan?
Adam en Eva zijn in Gods ogen perfect geschapen Dan zou je mogen aannemen dat ook hun genen goed zijn wat weer zou verklaren waarom hun zoons en dochters samen kinderen konden krijgen zonder dat daar afwijkingen uit voortkwamen.
Na een tijd kwam er een vloek over de mensen waarmee ook de genetische degeneratie begon en Mozes uiteindelijk een verbod uitsprak op het huwelijk met naaste familieleden.
Toch is er geen garantie dat kinderen uit een huwelijk van twee personen die tot God zijn bekeerd alleen kinderen voortbrengt die geen (genetische) afwijkingen hebben en die kinderen kunnen uiteindelijk natuurlijk ook weer kinderen krijgen met zwakkere genen.
Het lijkt mij dat dat proces uiteindelijk toch een eind moet brengen aan de mensheid zoals we die kennen en als bekering blijkbaar geen uitweg is, wat is dat dan wel?
Goed ik heb geprobeerd het een beetje kort te houden, opmerkingen, antwoorden en verbeteringen hoor ik graag.
Toegevoegd na 18 minuten:
Wat ik er nog wel aan toe zou kunnen voegen:
Adam is volgens de bijbel 930 jaar geworden (pin me er niet precies op vast) Mensen worden nu veel minder oud. De enige verklaring die ik daarvoor zie is dus die genetische degeneratie. Als dat zo doorgaat moet het toch ergens ophouden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.