Hebben verschillende vormen van kerken ook een andere leer?
Je hebt hervormd, gereformeerd, protestants, luthers etc etc.
Maakt dat nog verschil of leren ze allemaal hetzelfde?
En katholiek?
Toegevoegd na 26 minuten:
En wat leren ze dan?
Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb het hier over vormen van het Christendom. Niet over Islam of bijvoorbeeld boeda...vliegende spaghettimonster ;-)
"" Dat klopt, "" -- waarom zou hetgeen Jezus bracht, volgens jullie een afscheiding zijn ? --
verbond dat Gd had gesloten met de joden. Het was voorzegd dat er een nieuw verbond zou komen en dit verbond had Jezus ingesteld vlak voor zijn dood.
De komst van Jezus was voorzegd.
Natuurlijk, sommige christenen ervaren dit zo. "" afscheiding. "" -- Er zijn vele joodse gelovigen die Jezus niet als messias aannemen, en begrijpelijk is voor hen de leer die jezus bracht een afscheiding van de" wet" van het "geschreven document" waaronder zij staan. --
-- ook jou uitkomst staat vast --
De komst van Jezus was voorzegd. Ik voeg er nu aan toe om het duidelijker te maken dat Jezus de vervulling is van hetgeen was voorzegd door de profeten daarom dat ik zei vervolg op het destijds verbond dat Gd had gesloten met de joden.'
Christenen werden christenen genoemd omdat zij christus verkondigde. zie handelingen....
Normaal zal geen enkel christen dit ontkennen .
Dit punt is ook een gezamenlijk overeenkomstig punt. Deze uitkomst staat inderdaad vast volgens de christelijke leer. verder zei ik: — Er zijn vele joodse gelovigen die Jezus niet als messias aannemen, en begrijpelijk is voor hen de leer die jezus bracht een afscheiding van de" wet" van het "geschreven document" waaronder zij staan. —
Ook deze uitkomst staat vast.
Orthodose joodse gelovigen geloven ook dat zij gelijk hebben. Ik heb hier helemaal geen probleem mee dat zij dit geloven. Jij beredeneerd deze helemaal anders dan gelovigen.
Jou uitgangs punt is dat er geen Gd/goden bestaan, dat dit menselijke verzinsels zijn en dat elk geloof beweerd het juiste geloof te zijn.
Ook deze iotkomst staat vast dat jij dit gelooft.
Ik heb hier helemaal geen probleem mee. Jou probleem is, dat ik vasthou aan mijn geloof in Jezus christus,
en ik heb de indruk dat je redenen zoekt om te blijven discissieren.
En dit doe je niet alleen met mij. blijven discussiëren. Ook dit staat vast en ook hier heb ik geen probleem mee. We zijn het samen eens, dat we het beide oneens zijn.
-- christus zal kennis geven aan hen die erom vragen, deze christenen zullen WETEN of het christus is of niet. -- "" ik herken mij niet in dit door jou geschetste beeld. ""
-- Je gooft niet in de Gd van Abraham omdat het niet wetenschappelijk bewezen is dat hij bestaat, ook zijn schepping niet--
Er is geen verschil tussen jou, die de wedergekeerde Jezus afwijst, en de Joden destijds, die de nedergedaalde Jezus afwezen. In beide gevallen WISTEN de echte volgelingen dat het om Jezus ging. Tweede alinea:
Iets dichter in de buurt, maar je bent er nog lang niet. Het blijft jouw interpretatie van mijn gedachtengoed, en die is nog steeds onjuist.
Er is geen verschil tussen jou, die de wedergekeerde Jezus afwijst, en de Joden destijds, die de nedergedaalde Jezus afwezen. In beide gevallen WISTEN de echte volgelingen dat het om Jezus ging. ""
-- Het verschil is NU dat deze kennis van christus wederkomst zal geschieden door de geest van christus.
Daarom dat er in de schrift staat dat velen Hem zullen zien, maar niet geloven.
Ze bezitten deze geest niet. -- "" Iets dichter in de buurt, maar je bent er nog lang niet. Het blijft jouw interpretatie van mijn gedachtengoed, en die is nog steeds onjuist. "" -- Geloof je dat de Gd van Abraham Isaak en Jakob, degene is die de schepper is van hemel en aarde, die de mens heeft geschapen en alle leven hier op aarde ?
Gdeloof je dat Hij de enige Gd is en ver boven de door mensengemaakte goden staat ? --
Velen zullen hem zien, maar niet geloven. Ben jij één van hen? Tweede punt:
Nee.
de schrift zegt; wie denk te staan moet oppassen dat hij niet valt.
De schrift zegt ook; wie tot het einde volhard, zijn l worden gered.
Dit is ook op mij van toepassing.
Bedankt.
Ik begrijp je punt niet. Tweede punt:
Je ziet nu het eindpunt van mijn weg. Je kent de weg niet.
Ik begrijp je punt niet. ""
-- om te beseffen dat Jezus "Jezus " is bij zijn wederkomst, moet ik BLIJVEN wandelen in zijn geest, anders zal ik dit nooit kunnen beseffen. Jezus zelf zal degenen die SAMEN MET HEM wandelen,
begeleiden tot het einde, maar dan moet we volharden.
Ik denk dat ik NU sta, maar ik kan nog altijd vallen.
Hopelijk is het wat duidelijker. -- "" Tweede punt:
Je ziet nu het eindpunt van mijn weg. Je kent de weg niet. "" -- Je gelooft niet in de Gd van Abraham, dit is niet het eindpunt, maar het 'begin' van je strijd tegen christelijke gelovigen om hen te doen twijfelen.
Dit is de weg die je bewandeld. --
Nee, het blijft onduidelijk. Er staat een knakker op die beweert dat hij de wedergekomen Jezus is. Sommigen volgen hem, anderen volgen hem niet. Wie heeft gelijk, de volgers of de achterblijvers? Hoe kunnen we ontdekken wie gelijk heeft? Tweede punt:
Je onderstreept mijn punt. Je ziet de weg niet die tot dit eindpunt heeft geleid.
-- nogmaals — Het verschil is NU dat deze kennis van christus wederkomst zal geschieden door de geest van christus.
Daarom dat er in de schrift staat dat velen Hem zullen zien, maar niet geloven.
Ze bezitten deze geest niet.— "" Tweede punt:
Je onderstreept mijn punt. Je ziet de weg niet die tot dit eindpunt heeft geleid. ""
-- dit geef ik graag toe, je mag me altijd vrijblijvend jouw weg uitleggen. --
Dat is toch precies wat ik bedoel? Jezus is wedergekeerd, maar jij bent één van diegenen die hem wel zien maar niet geloven. Tweede punt:
Dat heb ik al zo vaak gedaan...
-- ik laat je hierbij in je wijsheid. -- "" Tweede punt:
Dat heb ik al zo vaak gedaan… "" -- nogmaals; je mag me altijd vrijblijvend jouw weg uitleggen. —
Laat maar zien dat het niet zo is... Tweede punt:
Je kunt mijn uitleg op GV lezen.
Wil je dat niet, dan zal het een andere keer worden.
Laat maar zien dat het niet zo is… ""
-- ik weet hoe mijn relatie nu is met Jezus en zie daarom geen probleem waarom ik niet zou nmerken wanneer Jezus wederkomt.
Maar zoals al eerder aangehaald, ik denk NU te staan, maar MOET oppassen dat ik niet val.
Het is nooit te voorzien wat er met me kan gebeuren.
Daarom zei Jezus, wie tot het einde volhard, zal gered worden, dit is wat ook telt voor mij. -- "" Tweede punt:
Je kunt mijn uitleg op GV lezen.
Wil je dat niet, dan zal het een andere keer worden. "" -- Ik weet niet waar ik overal jou uitleg op GV moet gaan zoeken, dus zal het een andere keer worden. --
Wat je hier zegt zou zomaar kunnen zijn gezegd door een volgeling van de wedergekeerde Jezus. En dat is nu precies mijn punt... Tweede punt:
Prima.
Al wil die Yeti er bij mij toch niet in.
Net als het vliegende spaghettimonster. En Nessie daar is tenminste bewijs van!
http://www.nessie.co.uk/htm/nessies_diary/nessie.html
Vooral die onderste foto's, daar had hij zich vermomd...als zwaan met jongen.
Zij kan haar beweringen niet staven met bronnen. In plaats daarvan vergelijkt zij het(c(hristelijk ) geloof met het sprookje van roodkapje. Dit alles om haar ongelijk te ontvluchten. Ik zeg terecht ' zij, omdat jij ook een ' zij ' bent.
Ik hou van detaills, niet van oppervlakkigheid. groet amadeus.
Ik weet niet waarom maar ik heb altijd aangenomen dat Cryofiel een man is. Van mij is het altijd bekend geweest, al roept mijn nickname wel eens wat verwarring op.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.