Waarom verscheen Jezus op het toneel op het moment dat hij op het toneel verscheen?
Is er een duidelijke reden waarom hij in dat specifieke moment van de geschiedenis door god gestuurd is? Ik stel deze vraag omdat ik regelmatig hier in deze rubriek lees dat god de mens straftte vanwege de erfzonde en daarna zijn zoon stuurde om ons daarvan te verlossen. De bijbelse schepping heeft zo'n 4.000 VC plaatsgevonden. Waarom stuurt god zijn zoon pas, laten we zeggen 4.000 jaar na de erfzonde om ons te verlossen en niet al na 3.000 jaar of, wat ook mogelijk was geweest, pas over 5.000 jaar na nu?
Toegevoegd na 1 minuut:
En ik heb liever geen antwoord dan het antwoord "gods wegen zijn ondoorgrondelijk".
Het hoe en waarom is hierdoor niet te beantwoorden omdat het simpelweg nooit heeft plaatsgevonden.
Het geloof is een vaste grond van wat wij hopen,
het overtuigt ons van de werkelijkheid van onzichtbare dingen. "
Als het allemaal niet letterlijk is gebeurd, waarom zijn er dan naast de Bijbel nog zoveel andere getuigenschriften die allemaal hetzelfde beschrijven? En waarom wordt er tot op vandaag de dag nog steeds zoveel archeologisch bewijs gevonden dat de verhalen ondersteund?
Waarom waren de mensen in die tijd, en nog vandaag de dag bereid te sterven voor wat er in de bijbel geschreven staat? Waarom leeft het Woord voor zoveel mensen en geeft het hoop, genezing en liefde? Overigens is het geen mond op mond boek hoor. Er is gewoon een geschreven origineel. Men moest het een tijd mond op mond doorgeven omdat er een roomse keizer was die alles liet vernietigen. Later zijn er verborgen in grotten originelen terug gevonden (dode zeerollen) waardoor er weer Bijbels gemaakt konden worden.
Ik heb mijzelf erg in de Bijbel verdiept en mag het nu uitleggen aan anderen. En in tegenstelling tot wat ik dacht dat het een saai boek was, is het juist een heel geweldig boek met zeer diepgaande verhalen vol avontuur. Het probleem is echter dat je voor de Bijbel je hart moet openen voordat je de diepgang pas kunt begrijpen. En dat is vaak een moeilijke stap. @computoon
Wauw! Mooi gezegd! @cryofiel
Met jou ga ik niet meer in discussie. Blijkbaar heb jij een haat opgebouwd tegen het Christelijk geloof (en misschien ook andere geloven). Je doet vaag over veel zaken en wil zelf geen (duidelijk) antwoord geven op vragen die aan jou gesteld worden. Ik weet niet wat er is mis gegaan, maar het ontbreekt hier in elk geval aan respect en inzicht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.