Nog niet gedoopt, kan ik de meter nog veranderen?
mijn zoon van 5 is nog niet gedoopt, en ik weet niet hoe het eigenlijk zit met peter en meter, en of dit nog te veranderen is. aangezien mijn ouders dus de oma en opa van het kind peter en meter zijn en een nicht als leenmeter.
wil ik de oma niet meer als meter vast stellen ivm geestelijke problemen en dus de leenmeter de volledige meter laten zijn. weet iemand hier iets over en of dat mogelijk is?
en aangezien je een naams verandering zou kunnen doen bij de gemeenten dit wel kosten bedraagt uiteraard.
weet ik dus niet of ik bij de doop mijn nicht en vader kan laten tekenen
Gaat het hier om het Katholieke geloof, of een ander geloof? Ik ga ervan uit dat het om Katholiek gaat.
Als de persoon aan wie je je kinderen toevertrouwd het ermee eens is en deze taak op zich wil nemen, als jullie dit zelf niet meer kunnen, is dit zeker een goed idee, je weet dan dat dat gebeurd en dat de familie niet anders beslist.
De kerk staat hier geheel buiten, dit is ook niet een vaste taak meer voor een peetouder.
http://www.katholiekekerkdebilt.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=216
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.