Waarom praten die mensen van een geloof niet meer met je als je bij dat geloof weg bent?
sinds ik bij de jehovahs getuigen weg ben praten ze niet meer met mij zelf mijn naaste buren niet meer, als ik de buurman groet dan schud hij nee en brengt zijn wijsvinger naar zijn mond
Toegevoegd na 23 uur:
er werd bij een reaktie gezegd dat ik niet gemeld heb waarom ik uitgesloten ben dus hier komt dan de reden
ook bij jehovahs getuigen komt veel sexsueel kindermisbruik voor en er een organisatie die zich voor die kinderen inzet ; silent lambs
sinds een paar jaar heb ik een computer en er wordt altijd gezegd in de zaal dat je op moet passen met internet want dat he tje geloof kan ondermijnen dus ben ik gaan kijken op internet en kwam dus de vreselijkste dingen tegen o a het wereldwijde kindermisbruik en hoe de organisatie daarmee omgaat
een doofpor affaire dus en daar ben ik over gaan praten
en ook dat ik hun lijding niet meer zag als het kanaal van god want dta is ok een vereiste als je je laat dopen dta je hun aanvaard als kanal van god
ik moest voor een commite komen en mij werd dringend verzocht niet meer te praten over deze zaken de vuile was zo zij men letterlijk moest binnen blijven
ik laat me dus door niemand het zwijgen opleggen en ben dus om die reden uitgesloten
ik werd te gevaarlijk
Alleen God kan jou beoordelen, veroordelen voor wat je doet, niet mensen, dus ook Jehova getuigen niet, niemand.
Je bent zelf blijkbaar in staat om je keuzes te maken. Dit lijkt mij heel moeilijk en ik vind het ook heel knap van je.
Onderzoek, je hoeft niet persé bij een geloof te "horen". Alleen maar vanwege het woord het geloof.
God ziet alles, weet alles. We zijn allemaal maar mensen.
Kijk naar wat je zelf kan doen, maar keer je rug niet naar God. Ik wens je heel veel sterkte.
dapper? weet ik niet een mens moet soms doen wat je moet doen en de gevolgen aanvaarden
je wilt jezelf toch recht in de ogen blijven kijken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.