In welk opzicht zijn mensen geschapen naar het beeld van G-d ?
26 En God zeide: Laat Ons41 mensen42 maken, naar Ons43 beeld,44 naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen45 der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee,46 en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
zie ook genesis 5:1 ; 9:6; kollosenzen 3:10 ; efeziers 4:24.
Teksten en verwijzingen nrs 44 en 47 uit statenvertaling:
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Gn1.htm
De vraag is niet gesteld vanuit een bepaalde overtuiging .
Ik zoek naar oplossingen tijdens mijn zoektocht, en hoop hierbij het respect naar andere overtuigingen toe hoog te houden.
Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is niet gesteld vanuit een bepaalde stroming binnen een geloofsovertuiging.
benaderd beter wat mijn bedoeling is.
Hiermee bedoel ik, mijn geloofsovertuiging is christelijk en ik behoor tot een bepaalde stroming binnen het christelijk geloof. "" Je gaat wel degelijk uit van een bijbelversie. "" -- Mee eens, vandaar de bijbelteksten -- "" Daarmee ga je dus wel degelijk uit van een verzameling geloofsovertuigingen, "" -- een verzameling van stromingen binnen het christelijk
geloof / overtuiging. -- "" Alleen bijbelse overtuigingen? Of alle abrahamitische godsdiensten? "" -- bij voorkeur bijbelse, maar ook van het joodse geloof en het islamitische geloof -- "" In feite krijg je op deze manier slechts een opsomming van diverse geloofsovertuigingen. Een leuk lijstje. Het zal je niet kunnen helpen de waarheid te vinden. "" -- misschien niet onmiddelijk, maar het kan me opweg helpen.
kinderen groeien naar volwassenheid, zo ervaar ik het lezen/studeren van G-ds Woord. -- "" Over een god zul je op deze manier niets leren. "" -- niet mee eens :-), niet over een god, wel over de G-d van Abraham,
Y-H-W-H --
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.