Hoe krijg ik mijn rotsvaste geloof in god weer terug?
Ik had altijd een rotsvast geloof in god maar begin de laatste tijd erg te twijfelen.Ik meen deze vraag erg serieus.
13.8K
13.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan benje naar mijn mening goed op weg...
maar ik denk dat jij gaat twijfelen door al het gedoe wat bij Kerk instanties is geweest en wat nu naar buiten komt?
maar ik denk dat jij gaat twijfelen door al het gedoe wat bij Kerk instanties is geweest en wat nu naar buiten komt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraagje: Ga je naar een kerk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee,al jaren niet,ik ben van oorsprong katholiek en nee het komt niet door het misbruik van jonge kinderen door
priesters.
priesters.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haal 'de God van de wetenschap 'van zijn sokkel.
Beschouw al het leven dat je rondom u kan waarnemen als een wonder ,superieure intelligentie ! En dankt God elke ochtend terug voor het water,de lucht die je inademt en al de zintuigen die je hebt gekregen om te genieten van dit wondermooie leven. Nu moet je nog een antwoord hebben op de volgende vragen: Is God verantwoordelijk voor de natuurrampen en het verschrikkelijke lijden die ermee gepaard gaat? Waarom laat God het lijden toe?
Beschouw al het leven dat je rondom u kan waarnemen als een wonder ,superieure intelligentie ! En dankt God elke ochtend terug voor het water,de lucht die je inademt en al de zintuigen die je hebt gekregen om te genieten van dit wondermooie leven. Nu moet je nog een antwoord hebben op de volgende vragen: Is God verantwoordelijk voor de natuurrampen en het verschrikkelijke lijden die ermee gepaard gaat? Waarom laat God het lijden toe?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik maak nu precies hetzelfde mee.. Ik bid nu al 3 weken niet, ik lees de Bijbel niet meer dagelijks en ik preek niet meer..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fantastisch!! Nog twee mensen die eindelijk van hun geloof zijn afgevallen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets wat ik altijd enorm interessant vind, maar nog steeds niet echt begrijp: waarom?
Dat mensen iets geloven omdat ze - hoe krom ik dat ook mag vinden - ergens van overtuigd zijn, dat snap ik. Maar dat mensen iets *willen* geloven waar ze *niet* van overtuigd zijn, dat begrijp ik gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ze ooit veel gehad hebben aan hun geloof, er behoefte aan hebben. Ze weten immers wat ze missen. En voor anderen omdat er sociale druk op staat - maar dat lijkt me hier niet het geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SuzyQ,als je van baby af aan hebt geleerd dat te geloven is het niet zo vreemd.En er zijn veel dingen die wel in de richting van God wijzen. Kerkelijk ben ik allang niet meer.Ik MOEST vroeger elke zondag naar de kerk en dit heb ik volgehouden tot beide ouders zijn overleden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Colinda, komt je vraag voort uit een gemis of uit schuldgevoel of misschien uit angst? Weet je, je vraag houdt me al een poosje bezig. Je hebt al veel antwoorden en reacties gekregen en hier en daar zelf een reactie achtergelaten. Maar ik blijf het moeilijk vinden om te peilen wat het nu precies is wat je dwarszit. Ik wil je net als iedereen hier graag op weg helpen. Maar met zo weinig info kan ik je alleen mijn pad/ mijn richting laten zien..en of je daar nou zo mee geholpen bent... ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gee,het komt inderdaad een beetje voort uit angst dat ik mijn dierbare overledenen nooit meer terug zal zien. Het zit me dwars dat ik altijd geloofd heb in bepaalde mediums en dat ik dan toch vaak hoor dat het allemaal afgesproken is en nep.En ik heb het nodige te verstouwen gehad in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! En angst is een bekende vijand van me. Misschien liggen onze paden toch niet zo gek ver uit elkaar. :)!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Angst is ieders vijand Gee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yup, totdat je 'm doorziet. Dan ontneem je 'm z'n kracht en kun je 'm zelfs tot bondgenoot maken. Angst zonder al z'n
irreële wapens maant je tot voorzichtigheid zonder je te verlammen.
irreële wapens maant je tot voorzichtigheid zonder je te verlammen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De tijd van de sprookjes is voorbij...... word allen wakker en realistisch: God bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof nog steeds in God @invinoveritas en het komt wel weer goed ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.