Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Leef er nog iemand voor 100% zoals het in de Bijbel word gevraagt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daartoe zijn wij mensen niet in staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas een waarheid als een koe, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als richtlijnen om naar te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord en eerlijk!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje eddijst en menno
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje rick :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn daar niet 100% toe in staat omdat we niet volmaakt zijn. we kunnen het wel nastreven en ja, er zijn nog mensen die een heel eind in de buurt komen.

Andere antwoorden (20)

Nee, en dat heeft ook nooit iemand gedaan buiten Jesus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus leefde 100% volgens de Bijbel? Is dat dezelfde Jezus die in Matteüs 5 zegt "Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan." om vervolgens in Matteüs 23 te zeggen "Dwaas zijn jullie en blind"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag is wie er leefde hoe de Bijbel het vraagt, niet volgens de Bijbel. Jesus is immers deel van de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus leven zoals de bijbel wil dat je leeft is niet hetzelfde als leven volgens de bijbel? Kun je dat even uitleggen, want dat snap ik geloof ik niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leven volgens de bijbel= leven naar de geboden leven zoals de bijbel vraagt = zonder zonde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus mensen voor dwaas uitmaken is geen zonde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in dit geval niet nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dwaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo "in dit geval niet"? Als iemand dwaas noemen niet in alle gevallen een zonde is, waarom zou er dan (volgens de zoon van god, die toch behoorlijk geïnformeerd zou moeten zijn over die dingen) zo'n straf op staan? Wie bepaald wanneer iemand dwaas noemen wel en geen zonde is? En als het per situatie afhankelijk is, hoe moeten wij, als imperfecte wezens, dan inschatten in welke situaties het wel en niet toelaatbaar is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Jesus God is en dus als enige in staat is objectief te oordelen. het oude testament staat vol met dingen die God doet, die voor een mens niet zomaar verantwoorden zijn zou hij ze doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus in jouw ogen hoeft degene die de regels opstelt deze zelf niet te volgen, omdat hij ook de enige is die kan bepalen wanneer deze regels overtreden worden? Ondanks dat god zegt dat je niet mag doden, is het acceptabel als god zelf doodt? Ondanks dat Jezus zegt dat je mensen geen dwaas mag noemen, is het acceptabel als Jezus zelf mensen dwaas noemt? Is dat wat je zegt? Begrijp ik dit goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de Bijbel zit vol met ogenschijnlijke paradoxen. jij als (schat ik in) niet Christen bent niet de eerste die dat wiel heeft uitgevonden. maar buiten dat begrijp ik je punt wel degenlijk. iedere Christen en niet Christen heeft stukken in de Bijbel waar hij/zij moeilijk of niet uitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ogenschijnlijk" is in dit geval geloof ik dan een understatement - tenzij je daadwerkelijk van mening bent dat het wel paradoxaal lijkt, maar het dit niet daadwerkelijk is, dan moet ik weer om uitleg gaan vragen. Maar goed, ik ben blij dat je in elk geval zo eerlijk bent om het toe te geven - dat wil soms nog wel eens tegenvallen, namelijk. Wat mij betreft ben ik klaar hier - ik weet nu hoe je er in staat. Bedankt voor je tijd en moeite.
Ik niet in ieder geval. Ik leef zoals ik vind dat ik moet leven. Daar heb ik geen bijbel of welk ander boek dan ook voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk alleen Di Pappa zoals ze in Italia zeggen, er zijn nog steeds groepen mensen die een heel eind komen, maar 100% lijkt mij onmogelijk, zeker gezien over een heel mensen leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik.

Ik ben een heer.
Ik vereer niemand anders.
Ik maak daar geen misbruik van
Ik hou de zaterdag in ere, ik ben dan altijd vrij.
Ik heb eerbied voor mijn ouders.
Ik pleeg geen moorden.
Ik pleeg geen overspel.
Ik steel niet.
Ik leg geen valse getuigenissen af.
Ik wil geen ander huis.

Zie je?
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas de erfzonde is je te snel af. waardoor je alle tien geboden alsnog overtreed. maar je insteek vind ik goed:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je eens menno, helemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus antwoordman, wat wil je nu zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Jood bent heb je geluk die kennen de erfzonde niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je avatar
AWM
14 jaar geleden
Dank je. Maar de jouwe mag er ook zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jullie hebben gewisseld, ik had al zo'n vermoeden whahaha
AWM
14 jaar geleden
Huh? Wie? Wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
L O L!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verwarrend . Heb ik al drie antwoorden gelezen van Antwoordman en dacht dat het naatje was :-) . Blij dat jullie ons scherp houden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien lukt dat toch niet.
Want er staat in de bijbel geschreven.
'Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods'.
Gelukkig niet. Er zitten teveel regels in die gewoonweg verkeerd zijn. De wet is tenslotte langer dan alleen de 10 geboden.

In hetzelfde boek waar aangegeven staat dat je niet mag doden, staan bijvoorbeeld ook regels over welke slaven je mag houden en onder welke omstandigheden.

100% zoals in de Bijbel staat, is gewoonweg niet wenselijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de paus zal wel zijn best doen. maarre....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbel komt uit een tijd die niet relevant is aan onze tijd. Er staan dus ook veel dingen in die wij niet meer begrijpen en waar wij niet meer naar handelen.
Voorbeeld: in de bijbel staat dat je geen stofmengsel van wol en zijde mag dragen..... of een os en een ezel samenspannen voor je ploeg (of iets dergelijks).
Een bijbel zou misschien wel om de zoveel tijd bewerkt moeten worden naar de maatstaven van de tijd.
In de Koran staan ook nog zoveel regels die je zou moeten plaatsen in de context van die tijd. Waarom je lange baarden zou moeten hebben. Waarom mannelijke islamieten geen goud zouden mogen dragen.
Historisch gezien natuurlijk allemaal hartstikke interessant, maar ik geloof toch niet dat je nu in deze tijd tegen iemand kunt zeggen dat hij een slecht Christen is omdat hij een wollen/zijden pakje draagt, of een slecht moslim omdat hij geen baard heeft.
Gelukkig leven we in een tijd waarin de wetenschap veel bijgeloven en standpunten heeft ontmaskerd.

Jezus leefde trouwens zelf echt niet volgende de regels en normen van het oude testament. Daarom lag hij juist erg vaak in de clinch met de conservatieven.
Of hij leefde naar de regels en normen van het nieuwe testament is moeilijk na te gaan. Het nieuwe testament is tijden na zijn dood pas op schrift gezet.

Het zou trouwens wel interessant zijn om iemand tegen te komen die echt 100% volgens alle regels van de Bijbel zal leven. Ik kan me daar bijna geen mens bij voorstellen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ,daarvoor is ons leven veel te kort.
Elke dag die aanbreekt daar moet je van genieten.
Want je weet nooit wanneeer het je laatste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop het niet ,dan zou de vrouw aldus paulus beter weduwe kunnen blijven en alleen blijven en zo de heer beter kunnen dienen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de liefde betracht te doen, zijn alle regels vervuld.
Want liefde vervuld alles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord zal "nee" zijn. Er is al geen consensus over wat de bijbel vraagt (zie de verschilkende christelijke denominaties).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet. In de Bijbel staat een beeld wat voor de mens op aarde onmogelijk is om na te leven! Alleen Jezus heeft dat gedaan maar die is zoon van God. Wij als mensen kunnen niet 100% volgens de Bijbel leven ook al moet je dat wel proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs God deed dat niet,die liet de mens rustig doden,in zijn opdracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee onmogelijk omdat de Bijbel voor verschillende uitleg vatbaar is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is onmogelijk, dom als je het probeert en niet aan te bevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen kan altijd..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat er mensen zijn die 100% de bijbel naleven. Dit is onmogelijk lijkt mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbel is door een heleboel schrijvers tot stand gekomen, die zo allemaal hun eigen mening op 'God' gaven en dat verschilde per persoon. Met als gevolg dat er eigenlijk niet echt een duidelijk beeld weer te geven hoe je zou moeten leven volgens de bijbel. Om een voorbeeld te noemen: volgens het Oude Testament zou overspel bestraft moeten worden met steniging, maar Jezus was op dergelijke straffen op dergelijke vergrijpen tegen door de woorden te zeggen 'Wie zondere zonde is werpe de eerste steen'. Dus wie heeft nou gelijk? Mozes (als we aannemen dat deze die regel heeft opgesteld) of Jezus?

Hoe dan ook, je hebt wel (vooral in Israel) kleine groepen joden (de fundamentalistische zionisten) die zo goed als mogelijk proberen te leven zoals in de eerste vijf boeken wordt beschreven. Onderstaande schrijver heeft een boek geschreven over hoe dit (on)mogelijk is om te doen door het zelf een jaar te proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar lang was Arnold Jacobs, een niet-orthodoxe jood, de vroomste man van Amerika. Hij gehoorzaamde de tien geboden: hij ging heen en vermenigvuldigde zich (hij kreeg een tweeling in dat jaar) en stond een tiende van zijn loon af aan de armen. Ook volgde hij geboden op die vaak genegeerd worden: geen kleren dragen van gemengde garens en het stenigen van overspeligen (dit deed hij met kiezelstenen). Hij bouwde tot groot verdriet van zijn vrouw een loofhut in hun woonkamer. Maar hij werd een beter mens: ?Ik ben geen Gandhi geworden, maar ik heb beslist vooruitgang geboekt,' aldus Jacobs.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/een-jaar-leven-volgens-de-bijbel/1001004006184319/index.html

Zelf denk ik dat de Amish er nog het dichst bij komen. Hoewel zij meer tegen de technologische ontwikkeling zijn dan dat ze voor 100% volgens de bijbel willen leven.
Zou ook niet kunnen. Geen Amish kan ongestraft iemand stenigen, hoe overspelig dan ook.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding