Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

staat er iets over reizen in de koran? aub surah en aya erbij vermeld

ik heb een examen opdracht voor islam, ik moet een hele presentatie maken over 'recht om te bewegen' maar ik vind niet in de koran over reizen! hopelijk heb ik wat hulp van jullie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, namelijk in 10 Joenoes 22:

Hij is het die jullie op het vasteland en op zee laat reizen totdat er, wanneer zij op de schepen zijn die hen met een goede wind meevoeren en zij zich erover verheugen, tot hen een stormwind komt en de golven van overal komen en zij denken dat zij omkomen. Dan roepen zij God aan waarbij zij de godsdienst geheel aan Hem wijden: "Als U ons hieruit redt dan behoren wij tot hen die dank betuigen."
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Reizen word erg aangemoedigd in de Islam. Er zijn talloze hadiths te vinden die over reizen gaan. Echter vroeg je om Koran verzen en heb er een aantal snel kunnen vinden.

49:13 "O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht."

6:97 "Hij is het die voor jullie de sterren gemaakt heeft, opdat jullie daarmee de goede richting vinden in de duisternis van het vasteland en de zee; Wij hebben de tekenen uiteengezet voor mensen die weten."

34:18 "En tussen hen en de steden die Wij gezegend hebben plaatsten Wij [een reeks van onderling] zichtbare steden en Wij bepaalden de reis erdoor: Reist er bij nacht en bij dag veilig doorheen."

14:32 "En Hij maakte voor jullie de schepen dienstbaar om op Zijn bevel op zee te varen en Hij maakte voor jullie de rivieren dienstbaar."

Verder voeg ik een link toe naar een engelstalige website waar een leuk artikel in staat.

Toegevoegd na 58 minuten:
Hierbij de link naar voor de hadiths die over reizen gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding