Als je paus wilt worden moet je dan maagd zijn?
Ik vind het vreemd dat de paus niet getrouwd mag zijn, geen kinderen mag maken en ook geen seks mag hebben.
Seks is een uitvinding van God, dus waarom mogen geestenlijken daar dan geen gebruik van maken?
In de bijbel staat toch 'ga heen en vermenigvuldig u'.
Er staat niet bij dat dit niet geld voor pauzen, priesters, bischoppen, kardinalen, nonnen en moeders overste.
Heeft men dit er later bijverzonnen?
De behoefte aan seks blijft toch aanwezig, men loopt het gevaar dat bijvoorbeeld priesters kinderen sexueel misbruiken.
Een mannelijke maagd wordt ook wel knaap genoemd.
En daarvoor hadden dieren ook al seks. (Voortplantingsdrang).
Dit is gewoon een regel binnen het katholicisme. Celibatair leven betekent voor hen je leven primair wijden aan het geloof, en daar dus de hele dag mee bezig zijn. Je doet afstand van aardse geneugten.
ze benoemen verschillende bischoppen tot leider of wat dan ook terwijl die persoon dan homo is. Ik heb echt niets tegen homo's maar ik lees toch ergens duidelijk dat het niet hoort en niet zo mag.
Tuurlijk heb ik respect voor ze en moeten ze zelf weten wat ze doen.
maar of die bisschoppen die mensen aanstellen als leider of hoofd ergens van terwijl ze vallen op hetzelfde geslacht dan spreken ze zichzelf tegen, en ik geloof dat God het niet zo bedoeld heeft.
Altijd gedacht dat het a-sexuelen zijn.
Ze beoefenen zelf de sport niet maar bemoeien zich wel met de spelregels.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.