Is er nog hoop voor de mensen die op aarde achterblijven na de opname van de gemeente(kerk) door Jezus bij zijn wederkomst?
Toegevoegd na 8 uur:
De volgende stukken in de bijbel vertellen over de opname van Christenen bij de wederkomst van Jezus:
Matheus 24:1-31 (tekenen van de wederkomst van Jezus)
Lucas 17:30 Wederkomst van Jezus
1 Thessalonicen4:16-18 (opname van de ware christenen)
1 Korinthiers 15:23-24,50-54 De wederkomst van Jezus en opname.
Hebreeers 10:37 wederkomst Jezus
Openbaring1:7; 3:1
zie ook:
http://www.bijbelactueel.nl/overdenkingen/11/17-de-opname-van-de-gemeente-van-jezus-christus
Een concrete vraag is het, en ik behoef daarop geen persoonlijke mening, maar een objectief antwoord op basis van teksten uit de bijbel. Verdiep je eens in de materie en kom eens met fatsoenlijke argumenten aanzetten.
Als je die immense verschillen (interpretaties/vertalingen) ziet, die in de afgelopen honderd of zo jaar ontstaan zijn, kun je zelf bedenken wat er in de paarduizend jaar daarvoor gebeurd kan zijn met de originele(??) teksten.
Bedenk je vooral dat er voor de boekdruk een stuk minder zorgvuldig gekopieerd werd.
Maar ff serieus adraanv: Geloof je dit ECHT allemaal?
Ik probeer me te verplaatsen in mensen die er werkelijk met hart en ziel vanuit gaan dat het echt zo zal gaan.
Dat je dus heilig gelooft in een voorspelling die nooit wetenschappelijk is onderbouwd, die niet bewezen kan worden, waar geen vaststaande verklaringen voor zijn en waar geen enkele zekerheid over bestaat.
Heb je nooit twijfels?
En wat maakt het dat je zo zeker van je zaak bent?
Met alle respect.
Ik vind het fijn voor jou dat je dat je zo gelukkig en tevreden kunt leven met dit geloof.
Ikzelf zou dat niet kunnen.
Ik geloof dat God een ander woord voor liefde is, en daar heb ik genoeg aan.
Ik heb er verder geen bijbel of kerk voor nodig.
Integendeel.
Dit is van de mens. De interpretator van deze teksten.
Was er geen tekst in de bijbel van "maak geen beeld van God?"
wel, alle interpretaties, zoals deze behoren bij 'een beeld maken van'. Ook regels en onderscheid maken en een invulling maken van teksten waarin echt niet staat: 'Jezus haalt ons op en laat de ongelovigen achter' behoren tot het er een beeld (visie) van maken.
De mensheid ziet voor het eerst met eigen ogen het bewijs van het bestaan van Jezus.
De wereld zou op z'n kop staan! Want wanneer dan eindelijk ECHT duidelijk wordt dat Jezus bestaat en teruggekomen is, zullen alle mensen op deze aarde op de knieen gaan, berouw tonen voor hun zonden en volledig tot aanbidding overgaan.
Oprecht en gemeend, want eindelijk met eigen ogen gezien dat Jezus bestaat. Dan zullen toch alle mensen opgenomen worden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.