Waarom gaat iedereen die zoveel vragen heeft over God en Jezus niet eens op zoek naar een goede kerk of dominee?
Ik bedoel dit niet lelijk hoor, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof men hier een bevestiging wil krijgen of men er goed aan doet om zich erin te verdiepen. Terwijl je toch -vooral met religies- daarin altijd tegengestelde antwoorden kunt verwachten.
Ik begrijp dat er drie groepen mensen zijn: die geloven, die niet geloven, en die nog twijfelen of er uberhaupt wat is.
Maar religie of non-religie is toch immers iets wat je niet op een presenteerblaadje aangereikt kunt krijgen? Het heeft toch ook vaak te maken met achtergrond, levenservaring, persoonlijke instelling etc, waardoor je je er wèl of juist nièt door aangetrokken voelt. (?)
Toegevoegd na 4 minuten:
Nogmaals: ik bedoel dit niet kwaad, maar is zo'n 'zoektocht' niet heel persoonlijk, en allesbehalve iets om half Nederland deelgenoot van te maken?
Maar hebt hier ook de mogelijkheid voor religieuze vragen.
Je toevoeging: het is inderdaad heel persoonlijk maar wanneer gedeeld, krijgen velen de mogelijkheid hun eigen mening of inzicht evt. bij te stellen, naar hun overtuiging.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.