Is het bekend waarom Jezus in de bijbel nergens spreekt over (de zonde van) Adam en Eva? Zo ja, wat zou de rede kunnen zijn?
Jezus was immers degene die de breuk met God, veroorzaakt door Adam, kwam herstellen. En Paulus noemde Hem de nieuwe Adam etc.
Wat daar in het paradijs gebeurde was toch heel fundamenteel en toch wordt dat nergens aangehaald (door Jezus) om verduidelijking te geven waar Hij voor kwam.
Of heb ik ergens een vers gemist?
Toegevoegd na 4 dagen:
In het oude testament wordt overigens ook niet zo veel over Adam gesproken. Zou dat dezelfde rede hebben?
Of weet iemand een vers, buiten de eerste hoofdstukken dan?
dat zijn tenslotte ook 8 karakters ,
ik vind je opmerking zeer kwetsend en ongepast
en een gebrek aan respect
Zo werd het Oude Testament dus ook wel genoemd. Elders staat dat Hij zegt: "gij hebt gehoord dat tot de ouden gezegd is . .enz . ., maar Ik zeg u . . enz. ."
Met "ouden" wordt hier de Wet van Mozes bedoeld, een aanhaling dus uit het Oude Testament.
Alleen de mens die zich op het ego verlaat zien "zonden".
Hij kwam om te vertellen dat Hij de Zoon van God was en dat wij precies zijn zoals Hij, dus ook de Zoon van God.
Sterker nog: wij zijn allemaal één, dus één Zoon i.p.v. allemaal verschillende lichamen. Alles wat God heeft geschapen is zijn Zoon. (Niet zijnde wat wij hebben gemaakt, lichamen e.d.)
Het verhaal van Adam en Eva is een manier om te vertellen dat op een bepaald moment "de mens" zich is gaan identificeren met het ego en God heeft verlaten.
Dit kan zondermeer herstelt worden d.m.v. Jezus of de Heilige Geest. Maar dan moet het ego worden losgelaten en is het voor ieder mens bereikbaar.
Dat kwam Jezus vertellen.
De boodschap kon 2000 jaar terug niet worden geaccepteerd en 2000 jaar later nog steeds niet!
Wolfijntje die dikke duimen zijn in de verstreken 2000 jaar al aan het sabbelen geweest aan de oorspronkelijke verhalen waaruit de bijbel bestaat.
Voor de anderen: alle gelijkenissen die Jezus gaf, zijn gebaseerd op het loslaten v.h. ego en b.v. de verloren zoon betekent de mens die zich niet meer op God verliet maar op zijn ego, en dus afdwaalde van zijn Goddelijke Zelf (Zoon v. God is Goddelijk) en ten allen tijde kan terugkeren naar zijn Bron.
God ziet idd. geen zonde, het bestaat niet!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.