Wat als het "verdwenen" manuscricpt wordt gevonden, en Jezus "homo" was, wat zou dit voor effect hebben op de samenleving?
Deze vraag vereist wel enige nuance én de kracht om emotie los te laten!
Als het manuscript welke Morton Smith in 58 vond in Egypte (een kopie van de brief van Clemens van Alexandrie naar Theodurus) gevonden zou worden, en de inkt op het manuscript chemisch geanalyseerd wordt.
Dan zouden de nu nog veronderstelling dat Jezus samen met de jongeman (met slechts een laken) tijdens een nachtelijk doopritueel een mystieke eenwording had, wel eens voor waar aangenomen moeten worden.
Dan zouden Jezus en de jongeman die nacht seks met elkaar gehad hebben (copulatie dan wel wederzijds masturbatie)
In hoeverre zou dit de kijk op de kerk, het geloof en de samenleving doen veranderen?
Bron o.a: Academische publicatie Clement of Alexandria and a secret Gospel of Mark, The secret Gospel of Mark
Het geheime evangelie van Marcus.
http://www.medium4you.be/Ierse-Katholieke-Kerk-negeerde.html
Ik heb nooit beweerd dat er in de kerkgemeenschappen dit vaker voor komt dan daarbuiten.
Jij suggereert hier iets, niet ik.
En het is NOOIT sociaal acceptabel, maar aangezien er veel in de doofpot gestoken word door de kerkelijke gemeenschappen stelt het wel in een ander daglicht.
En het gaat er om dat de gelovigen zelf van hun eigen standpunt af vallen als er waarheid in blijkt te zitten. Want dan hebben ze al die tijd nooit echt goed Jezus begrepen. Er is dus geen enkele onderbouwing nodig dat dit bij kerkelijke gemeenschappen meer voor komt omdat die bewering door mij nooit uitgesproken is en dat ook nooit zal worden.
Aan de andere kant zijn we allemaal mensen en bij sommige kerken vergeeft God toch al je zonden....
Eerst zeg je:
#1: "Het gaat er meer om dat het niet in hun geloof past en ze dit toch doen, dan het feit of het meer voor komt bij gelovige dan bij niet gelovige." Dan zeg je:
#2: "Ik heb nooit beweerd dat er in de kerkgemeenschappen dit vaker voor komt dan daarbuiten." Aangezien gelovigen zich meer bij kerkgemeenschappen hebben aangesloten dan niet-gelovigen, is je tweede bewering in tegenspraak met je eerste. Je zou m.i. moeten kiezen: of bewering #1 aanpassen of de deur uitdoen, of bewering #2 aanpassen of de deur uitdoen. Maar beide beweringen gelijktijdig aanhouden: daar gaat bijna niemand je gelijk in geven. Verder zeggen de bedoelde krantenartikelen over specifieke misstanden helemaal niks over gemiddelden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.