Jezus: Bidt en u zal gegeven worden, Zoek en gij zult vinden & Maar niet mijn wil, uw wil zal geschieden. Contradictie?
Lees ik dit verkeerd of is dit een contradictie? Tenzij God het niet wil!
Toegevoegd na 17 minuten:
Klopt en u zal opgedaan worden, Zoekt en gij zult vinden En bid en u zal gegeven worden. Een mooi idee. Door te bidden kon je al het kwade verdrijven, en er kwam iets veel prettigers voor in de plaats. Door te bidden kon je de werkelijkheid sturen. Jezus zei dat immers zelf. (?)
Maar Jezus was aan het einde van zijn leven tevergeefs aan het bidden om de beker (des doods) aan hem voorbij te laten gaan. En dat er letterlijk in het Nieuwe Testament staat: Maar niet mijn wil, maar Uw wil zal geschieden.
IN filtermen heeft God dus te Final cut.
Jezus spreekt al die hoopvolle stellingen uit: Wie honger heeft zal gevoed worden, mensen die huilen zullen blij zijn. En dan die laatste zin, tenzij God het wil. Dan kun je bidden tot je erbij neervalt!
IN filtermen heeft God dus te Final cut. Jezus spreekt al die hoopvolle stellingen uit: Wie honger heeft zal gevoed worden, mensen die huilen zullen blij zijn. En dan die laatste zin, tenzij God het wil. Dan kun je bidden tot je erbij neervalt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.