Geloof en kinderen....?
Deze vraag kwam in mij op na de vraag die Teun heeft gesteld over hoe je aan kinderen uitlegt dat men niet aan kerst doet!
Ik kom uit een gezin die bij Jehova getuige was.. geen Sint geen Kerst geen verjaardagen en ook niet trakteren op school, ik vraag me af, ouders die bij dit soort geloofsovertuigingen zitten of ze zich ervan bewust zijn wat ze hun kinderen tekort doen? In mijn geval was het niet anders en heb er niet echt onder geleden in mijn kinderjaren, wat men niet kent mist men niet, maar pas toen ik zelf moeder werd en ik met mijn zoon Sint, Kerst en verjaardagen vierde merkte ik pas wat ik gemist heb!
Toen ik 13 was zijn mijn ouders gestopt met het geloof, kort erna gescheiden, van het pad af, werken in een discotheek, roken etc..
Ik heb er pas vanaf mijn 27 moeite mee gekregen, dat ik HET gevoel niet ken, de warmte binnen de familie, samenzijn, kerstgevoel, sintgevoel de spanning en gezelligheid, etc.. hoe sta jij hier tegenover en hoe zou jij hiermee om gaan als ouder met je kind(eren)?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.