Hoe zou je moeten weten of je (de reïncarnatie van) de antichrist bent?
en...
er huist ook een God, een Jehova, een Allah of de liefhebbende weldoener in élk van ons, ook als we er niet in geloven...
het is maar wélk typetje je het meest mentaal gaat voeden...
het volstaat dus om te geloven dat je iets of iemands reïncarnatie bent om ook diens eigenschappen te gaan activeren... het geloof dat je voeding geeft is het geloof dat zich transformeert in daadwerkelijk waarneembare manifestaties. De keuze is dus aan élk van ons welke typetje we willen uitbeelden. Liefs en veel experimenteer plezier!
dan zijn we allemaal wel enorm bezeten met deze tegenstrijdigheden in ons toch? :) denk dat een geloof voor die mensen wat verder gaat dan een typetje uitbeelden.
Ervaar jij nooit tegenstrijdigheden in jezelf?
Moet jij nooit extra moeite doen om bv. tóch als liefhebbend mens tevoorschijn te komen terwijl jouw gedachten op onweer staan? Volgens mij ervaren we dat allemaal op tijd en stond dat we onderhevig zijn aan invloeden die met ons op de loop gaan als we geen standvastige of relativerende mening hebben over bepaalde aspecten van het leven. Als we ons niet bewust zijn van onze veelzijdige latente talenten dan gaan die talenten naar mijn gevoel inderdaad met ons aan de haal. Soms ervaren we dat als aangenaam, soms niet. Sinds ik weet hoe ik via consequente gedachte focus bepaalde eigenschappen (typetjes) kan dimmen of activeren zie ik steeds duidelijker dat elk van ons echt alle eigenschappen van alle anderen huisvest.
En neen, dat is niet altijd een even aangename gedachte ;-) Wat jouw laatste zin betreft, je kan het woord typetje ook vervangen door karikatuur of wat dan ook.
En inderdaad wanneer mensen héél extreem in een bepaald iets geloven dan gaan ze vaak ook héél extreme eigenschappen vertonen ten opzichte van hun vroegere gedrag en/of ten opzichte van anderen.
In hun geval kan je het woord typetje ook vervangen door goeroe of iets van die aard. Maar uiteindelijk beelden we allemaal en altijd iets (een typetje?) uit voor elkaar, de ene bewust, de andere als een kip die naar de hoofden van anderen kakelt. En als het brein van één of ander tweebenig kakelwezen dan bestormd wordt door een antichrist-flow dan gaat dat mensenwezen ook tijdelijk geloven dat het de antichrist is. Maar omdat er steeds nieuwe invloeden van anderen op ons brein afkomen gaat men tegelijk ook weer twijfelen. En dit spelletje gaat door tot we na x-aantal ervaringen de balans van ons leven opmaken
en...
tot de conclusie komen dat er kop nog staart aan te krijgen is als we teveel gaan beredeneren, dus vergeet wat ik geschreven heb - hahahahaha. Kan je me daarin volgen of zie jij dat nog anders? Liefs en Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.