Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk boek of welke documentaire kan mij meer informatie verschaffen over het bevindelijk reformatisme?

Ik heb een relatie met een meisje dat in een groot, bevindelijk gereformeerd gezin is opgevoed en bij een van de ‘zwaarste’ kerken van NL zat.

Zelf ben ik heel vrij opgevoed en weet ik maar weinig van religie af. Dat vind ik jammer, want ik wil wel graag weten wat haar bezighoudt en waar zij vandaan komt.

Welk boek (of welke site) geeft me ECHT een duidelijk en eerlijk beeld over dit geloof? Is er misschien een goede documentaire over gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-12-03/franca-treur-het-refomeisje-dat-opgroeide-zeeland zie tevens ook haar boek van franca treur. Al is het wel wat fictief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jeetje, dat boek heb ik nog in mijn kast staan ook. Thanks voor de tip :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Er is een site, dat heet refoweb.nl, daar is een forum en je kunt er allerlei vragen op stellen. Als je iets niet begrijpt of ergens meer over wilt weten, bijvoorbeeld het dragen van rokken, hoedjes, bepaalde regels, dopen, belijdenis, kun je eens kijken tussen alle vragen over dat onderwerp en wordt je vast wel wat wijzer!

Succes ermee! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik ga er eens kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook gedurende een half uurtje gedaan en ik moet zeggen, dat ik er zeer gedeprimeerd vandaan ben gekomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt? Jammer. :(
"De Uitverkorene" is een hele mooie film die over dit thema gaat.
Ik vraag me trouwens wel af of je vraag serieus is: als je vriendin zo'n achtergrond heeft (en zelf ook nog gelovig is) zal haar familie heel erg tegen jullie relatie zijn. Omdat je weinig van religie weet en bovendien ook nog een vrouw bent...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Mijn vraag is zeer serieus. Het klopt dat wij (twee vrouwen) een relatie hebben. Mijn vriendin haar ouders weten er niets van en waarschijnlijk zal ik mijn schoonouders ook nooit ontmoeten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: