Is er in de bijbel humor te vinden?
Staat er in de bijbel ook maar iets wat als humoristisch gezien kan worden en ook als zodanig bedoeld is?
Toegevoegd na 5 uur:
De meeste antwoorden gaan voorbij aan de extra toelichting die ik gegeven heb:
Staat er in de bijbel ook maar iets wat als humoristisch gezien kan worden en ook ALS ZODANIG BEDOELD is?
Of je het persoonlijk humor vind of niet is niet mijn vraag.
"Of je het persoonlijk humor vind of niet is niet mijn vraag" Dus vraag je eigenlijk om onze persoonlijke mening aan de kant te schuiven.
Tja, als we dat allemaal moeten doen hoe kunnen we dan te weten komen of er überhaupt één iemand is die dan een antwoord kan geven op jouw vraag.
Elke mening is toch gebaseerd op de persoonlijke mening van iemand.
Dus wie wijs jij dan aan als degene die wel een mening terzake mag verkondigen, dan kunnen wij naar de mening van die ene verwijzen. Maak ik de zaak nu ingewikkeld, of was ze dat al? ;-) Volgens mij moet jij de bijbel gewoon zelf lezen en zelf bepalen wat Jij als humoristisch klasseert of niet.
Dat kunnen wij voor jou niet bepalen, toch? Anyway... Have Fun Any Way!
Dat is alweer iets waar de ene mens kan naar gissen en de ander kan over redetwisten.
En zo blijven we bezig, maar ach...
misschien was/is dát wel één van de bijbedoelingen geweest van de auteur van "Het Leven" zoals het is? Hoe dan ook, ik heb geen voeling met dit soort vragen. Ook al weet ik dat elke vraag of elk antwoord een 'goed' antwoord is voor minstens één iemand, toch was mijn eerste reactie een zucht en mijn eerste impulsieve gedachte bij het lezen van deze vraag was:
"'alweer zo'n vraag om te vragen, wat heb je er nu aan om dit te weten"
Maar uit respect voor zowel vraagstellers als reageerders hou ik dit soort impulsieve gedachten doorgaans voor mezelf. Om één of andere reden wilde ik het nu toch eens kwijt. Tjonge, waar is 'mijn' zin voor humor gebleven zeg ;-) ;-) Bedankt voor jouw reactie en Fijne dag nog!
Dat begrijp ik dus écht niet hé waarom mensen dat willen weten.
Het volstaat toch dat de humor gehanteerd werd.
Enfin, voor mij dan toch. Kan je mij aub eens uitleggen welke meerwaarde dat brengt als je er überhaupt zou kunnen achterkomen of er bewust of onbewust humor wordt gebruikt om iets duidelijk te maken. Wat de bijbel en humor betreft zal je dus alleen kunnen voortgaan op veronderstellingen. Tenzij je in directe communicatie met overledenen gelooft en dan nog zou de overbrenging van die info persoonlijk gekleurd zijn, toch? Groetjes
Het is echter op zo een hoog niveau dat het eerst op arrogante frustratie en woede lijkt.
De tweede link beschrijft de Westerse Maatschappij vanuit de leer van Christus.
Dit is erg grof en hard, maar zie het als stand up comedy van iemand die je pas snapt alsje de hele video uit hebt...
De clou: we zijn allemaal idioten en we verprutsen alles ...
Zelfs Goed Doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.