bewijst de wet van behoud van energie dat alles altijd al bestaan heeft? En dus ook mogelijk een god?
2.5K
2.5K keer bekeken
Cryofiel
13 jaar geleden
Volgens mij wil je eigenlijk stellen dat de wet van behoud van energie zou bewijzen dat god zou bestaan. Maar omdat je dat niet zo mag neerzetten, doe je net of het een vraag is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De redenering is sowieso vaag... Hoezo "en dus"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom een bewijsvraag in *religie*?
Cryofiel
13 jaar geleden
Als de wet van behoud van energie al iets bewijst, dan juist dat god NIET bestaat. Immers, god zou iets hebben gecreëerd, en dat kan niet volgens de wet van behoud van energie.
De wet van behoud van energie spreekt het bestaan van god eerder tegen, dan er een "bewijs" voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke bedoelt redeneert geloof ik als volgt:
als de wet tot behoud van energie bestaat, dan was er dus altijd al energie. Die energie moet dan waarschijnlijk gecreëerd zijn door een bovennatuurlijk wezen, omdat die energie ergens vandaan moet komen. Als dit bovennatuurlijke wezen niet bestaat, zou er toch ook geen energie zijn, energie moet ooit ontstaan zijn...(ook de energie die de oerknal in gang zette)
in elk geval een mooie redenatie en een goeie vraag...
helaas zullen er altijd mensen zijn die hier in hun antwoorden de kans grijpen hun eigen mening voorop te stellen en die als een feit neer te zetten...(huh? heb ik het nu over klaas1952???)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt het niet over Klaas, want die stelt alleen dat het 2 zaken zijn die ongerelateerd zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad, niet Klaas, maar juist iemand als aimeeTJE, die werkelijk de meest fantasievolle "redenaties" houdt om het dogma te "ondersteunen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet van behoud van ellende is hier meer van toepassing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mokum: Die wet is alleen geldig als je energie steekt in geloven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hjth; helemaal met je eens!
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee. Als er altijd al energie was, is er geen godheid nodig om die energie te maken - want die was er altijd al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap er tenminste geen ....... van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Douglas Adams heeft daar vast wel wat zinnigs over geschreven, Elke16!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.