Wat is een humanistish of eventueel een atheïstische uitdrukking op menselijke miserie ?
Het valt me op wanneer er massaleed (zoals vorige week) is ....de kerk , bisschoppen en priesters of imams hun nek uitsteken. Ook de massa herdenkingen geven me een Godhead gevoel.
Hoe geven humanisten , vrijdenkers en atheïsten uitdrukking op zo'n gebeurtenis.
De helft van de slachtoffers zijn waarschijnlijk niet eens Christene.
Ongelovigen hoeven zich daarom niet vertwijfeld af te vragen waarom hun God zulke vreselijke dingen laat gebeuren.
het gekke is wel dat juist ongelovigen vaak God de schuld geven van zoiets! en christenen zich niet "vertwijfeld afvragen dat God zulke vrselijke dingen laat gebeuren"".
Het staat immers in de bijbel dat zolang Jezus nog niet terug is gekomen, er pijn, verdriet, oorlogen, armoede,geweld ed zal zijn.
bovendien heb ik na zo'n vreselijk drama als afgelopen week, nog geen enkele christen of kerkleider (wie dat dan ook mag zijn, want er is nl maar één leider van de kerk en dat is God zelf!) zich in allerlei bochten zien wringen om het "goed te praten".
het is ook een misverstand dat ik als christen zou geloven dat God alleen liefde is en alles goed bedoeld. zoals zo vaak is je reactie dus alleen een trap naar de christenen (en God) en niet zozeer gebaseerd op de realiteit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.