Welke teksten uit de bijbel hebben betrekking op tatoeëring?
Ik weet dat er in Leviticus 1 of twee teksten zijn die hierover gaan, maar zijn er nog meer?
Is het bijbels "verantwoord" om als christen een tatoeage te nemen?
en leviticus 19:28 Er staat wel dat dit een rouwgebruik is/was maar de tekst uit leviticus is duidelijker 28 Gij zult om een dood lichaam geen snijding in uw vlees maken, noch schrift van een ingedrukt teken in u maken; Ik ben de HEERE! Erg duidelijk lijkt mij als je het niet hebt laat het dan ook niet doen
wat je heb hoef je niet laten weghalen zie ook
1 kor 7
Alleen, laat ieder zo leven, als de Here hem toebedeeld heeft, zo, als God hem geroepen heeft. Zo schrijf ik het in alle gemeenten voor. 18 Is iemand als besnedene geroepen, hij late het niet verhelpen; is iemand als onbesnedene geroepen, hij late zich niet besnijden. 19 (Want) besneden zijn betekent niets, en onbesneden zijn betekent niets, maar wèl het houden van Gods geboden. 20 Ieder blijve bij die roeping, waarin hij was, toen hij geroepen werd. Ik denk dat dit wel vergelijkbaar is
dus had je ze al, laat ze niet weghalen, mag wel, hoeft niet maar ik zou er zeker geen laten zetten als christen
ten eerst omdat dit gebod er toch is
en al weet ik dat dit maar een " oppervlakkig" gebod is
ik laat liever geen twijfel in mijn geestelijk wereld toe door dingen die zo duidelijk af geraden worden.
en deze is een van de gemakkelijkste om te vermijden
op die manier kom je ook te weten wie je vrienden zijn en wie niet.
Als je met een puur hart naar de Bijbel kijkt dan zul je God's plan voor de mens ontdekken en beseffen dat een tatoeage hier niet in past omdat ons lichaam als een tempel van de Heilige Geest (1 Kor. 6:19) al goed genoeg is. De mens is geschapen naar God's beeld en als Zijn gelijkenis om Hem tot uitdrukking te brengen en te vertegenwoordigen (Gen. 1:26) dus van een tatoeage kun je alleen maar spijt krijgen later. Dit zal de Heilige Geest in je ook bevestigen wanneer je dit in gebed naar de Heer brengt. Mag de Heer je versterken in de innerlijke mens om de drang van binnen en de druk van buiten te weerstaan en je dieper in Hem leiden om Hem meer te genieten!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.