Zijn spirituele gedachten en levensstijl welkom in een kerk?
En zo ja in welke kerken zijn ze ruimdenkend?
...Ik geloof bv in reïncarnatie en in geloof in Jezus. Ik geloof in een God die pure Liefde is en mij niet veroordeeld maar mij ruimte geeft om te groeien. De term die het meest lijkt op mijn geloof is 'esoterisch Christen', ben ik achter.
Ik wil me graag aansluiten bij een gemeente. Niet om met de massa mee te gaan maar om oa. samen het geloof te beleven en om de sociale contacten en het zorgen voor een ander.
Zoals ik al eerder in GV heb uitgelegd ben ik oriënterend. Vandaar ook deze vraag.
dit strookt nl niet met de bijbel.
over het wel of niet bestaan van de hel wordt onder christenen nog wel verschillend gedacht.
over hoe de hemel er uit zal zien ook nog wel, maar dat je na je dood weer verder zou gaan in een volgend leven om daar verder te leren en te groeien, nee dat wordt door (ws bijna alle) christenen toch wel bestreden, omdat je dat toch echt niet uit de bijbel zou kunnen halen.
ben dan ook benieuwd wat voor antwoorden je gaat krijgen, wat misschien zit ik er helemaal naast!
in elk geval een + voor je vraag.
Ik geloof zelf in elk geval in een God van Liefde , die niet via allemaal regeltjes vanalles opdringt, want die regeltjes komt van mensen die de Bijbel anders interpreteren.
Ik ben in Israël geweest om me te oriënteren op de religies daar en ben ik actief in diverse spirituele groeperingen. En daarnaast heb ik afgelopen jaren veel verschillende kerken bezocht en met veel verschillende mensen daar gesproken. Echter het gat tussen religie en spiritualiteit is nog heel groot. Maar het slinkt, is mijn idee. Omdat er meer ruimte komt voor persoonlijke beleving van het geloof. En ja daar heb ik dus een ruimdenkende gemeenschap voor nodig. En niet alleen de bijbel. God heeft ons immers ook vrijheid gegeven om te onderzoeken,te leren en te ontdekken.
ik bedoel waar heb jij over zo'n God gelezen?
ik wil graag weten waar jij je geloof op baseert...
groetjes tity
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.