Mag iemand van jehova's getuigen naar n zwembad toe ?
Kheb gelezen dat iemand ervan op GV zit. Kan die mij ff antwoorden
Zoek mensen die troost nodig hebben. Bied die troost. Dat geeft een band. Zodra de band er is, zeg je dat die band niet met jou is, maar met God.
jammer, ik vind het wel een interessante vraag!
Maar het zijn Jehovah`s getuigen
Hier bij Goeie Vraag doen wij ook ons best om duidelijk te maken wat onze geloofsovertuiging is.
Bij mijn weten is dit niet zo.
Toen ik toevallig op GV kwam, ontdekte ik vrij snel dat aimeeTJE een van JG's was, later Piertje en nog enkele anderen. Sommigen van hen zijn vertrokken anderen zijn bijgekomen zoals BO en JH en vermoedelijk nog enkelen.
Het bijbels onderwijs van JG's staat praktisch op 1 lijn, daarom geloven JG's allemaal hetzelfde.
Dit kan de indruk wekken dat we elkaar punten toespelen omdat ze JG zijn. Persoonsgebonden kan ik zeggen: Nee dit is niet waar.
Voor andere JG's vermoedelijk ook niet.
Ik geef een duim omhoog omdat ik het antwoord goed vind,
en ja ook van JG's, maar niet alleen van JG's.
Waarom ook van JG's ? Omdat ons bijbels onderwijs praktisch op 1 lijn staat.
Dus geven wij geen duim omhoog omdat iemand een JG is, maar omdat we het antwoord goed vinden.
Tussenhaakjes wil ik ook meegeven dat ik niet alle antwoorden van andere JG's hier op GV goed vind, maar dit zal dan ook wederzijds zijn. Een goed antwoord is een goed antwoord ongeacht van wie ze komen, en voor iedereen kan een goed antwoord verschillend zijn. Wat evangeliseren betreft, ik ben hier om vragen te beantwoorden, niet om te evangeliseren.
In reacties kan het er wel op lijken, maar dan is het niet de bedoeling om dit te doen.
Trouwens, ik ben gestopt met nutteloos te discucieren. ;-)
Belangrijk is dat we er kunnen over praten, en dit lucht op,
althans bij mij is het toch zo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.