Waar kan ik een gratis bijbel krijgen?
Niet op internet, maar in boekvorm, en in het Nederlands. Gewoon voor lezen.
9.1K
9.1K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste kerken kan je een bijbel lenen, daarna gewoon niet teruggeven, of pas als je de bijbel gelezen hebt en er in bent gaan geloven, daarna natuurlijk wel berouw tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Lenen voor een dienst, je zal dan natuurlijk wel de dienst uit moeten zitten, hem gewoon kopen is dan meestal een prettigere optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar hij wil er eentje hebben
en als ie een bijbel wilt is hij al gelovig en als ie echt gelovig is dan steelti e neit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als ie een bijbel wilt is hij al gelovig
Wat is dat nou weer voor een conclusie? Niet iedereen die bijbel wil hebben is gelovig. Ik wil er eigenlijk ook wel een thuis hebben liggen, nu zoek ik alles op op internet omdat dat lekker makkelijk zoekt en lekker knip/plakt.
Amadea
13 jaar geleden
Je begint al behoorlijk Nederlander te worden, L! Maar als jij graag in een gedrukte bijbel wilt lezen zul je er toch echt een moeten kopen. Lid worden van een kerk is net zo min gratis. Als je bij een voetbalclub zou gaan is het uniform en zijn de schoenen ook niet kosteloos...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lenen en niet teruggeven vind ik zo zwak....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof ik er niet in maar ik wil het graag toch lezen. Oke, ik ga een kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ééntje bij het grofvuil gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de tweedehands heb je ze voor heel weinig.
Kwestie van een euro of zo.
Kwestie van een euro of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, lid worden van onze kerk is gratis hoor :x
Amadea
13 jaar geleden
Welke kerk is dat dan? Met huiskamerbijeenkomsten, vermoedelijk? Want een gebouw moet worden onderhouden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook nog nooit van een kerk gehoord waar je contributie moet betalen Ytje.. Wel dat na de dienst een collecte wordt gehouden, maar dat is een vrijwillige bijdrage en als je het niet kunt missen hoef je die niet te geven, daarom heet het vrijwillig.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, contributie wordt niet gevraagd. Maar wel een jaarlijkse bijdrage die in naam weliswaar vrijwillig is, maar die je als lid toch wel verplicht bent bij te dragen - naar draagkracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Gewoon'' een grote Hervormde Kerk in het dorp. Tijdens de diensten worden collecten gehouden als zijn voor wat reparaties, fondsen en dergelijke. Hierbij ben je niet verplicht wat te geven. Ook ben je een jaarlijkse bijdrage niet verplicht te geven.
Amadea
13 jaar geleden
Als het een hervormde kerk die bij de PKN hoort is, dan ben je zeker wel moreel verplicht om aan kerkbalans mee te doen. Want jouw inschrijving in het ledenregister, de SMRA, kost de kerk al zo'n 35 euro elk jaar. Misschien woon jij nog bij je ouders in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moreel verplicht. Maar bij onze kerk die bij de PKN hoort, wordt geen geld gevraagd(dat betekent niet dat we het niet doen, maar het is niet verplicht). Ik woon niet bij mijn ouders in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet mezelf even corrigeren. Jaarlijks wordt wel een x bedrag betaald, alleen lid wórden kost niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het zoveel kóst, maar zoals Amadea aangeeft is de kerk zoveel kwijt.
De kerk moet verschillende dingen betalen zoals het gebouw onderhouden, dagen organiseren, bepaalde mensen betalen en noem het zo maar op.
De kerk moet verschillende dingen betalen zoals het gebouw onderhouden, dagen organiseren, bepaalde mensen betalen en noem het zo maar op.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.