Beperkt een geloof de opvoeding van een kind?
Wat ik veelal zie bij verschillende geloven is dat veel dingen als taboe worden gezoen. Of niet mag kan en er ook niet over gepraat word.
Beperkt dit een kind? Aangezien het wel in een maatschappij terechtkomt waar veel van die dingen normaal zijn.
..moet je helaas wel het antwoord schuldig blijven, want ik zou het niet zomaar willen bevestigen, noch tegenspreken.
ik denk wel dat widar een punt heeft.
waar een heleboel meningen en standpunten over te geven zijn.
Het kan een aardige discussie zijn, maar de vraagstelling is veel te algemeen. "Een geloof"
"De opvoeding". Dat zegt allemaal niets.
En gezien alle reacties, is het wel dégelijk mogelijk (gebleken) om er een zinvolle invulling aan te geven. (Niet alle vragen weg-rationaliseren ;-)
(of hoe kwam mijn vorige reactie op je over, om maar eens een vergelijking te trekken? Het geven van feedback ligt blijkbaar erg gevoelig, vooral het ontvángen van feedback daar hebben we als mens behoorlijke moeite mee (omdat het zo confronterend kan zijn - laten we dan ook ons best doen om het voor elkaar wat aangenamer te maken, bijv. door positief te formuleren (hoe kan je de ander helpen zich óók constructief op te stellen en zich te ontwikkelen?)
ben niet christen en woon in belgie en ga naar een katholieke school. lastig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.