Wat verstaan mensen die in de bijbel geloven onder "de ziel"? Is de ziel datgene wat het lichaam bestuurd, en na de dood naar de hemel gaat?
Wat is de reden dan van het verblijf in een lichaam van de ziel?
Toegevoegd na 33 minuten:
Tevens: wat is het dan dat naar de hemel gaat?
tuig, waardoor de ziel zich uiten kan en ervaringen kan opdoen.
De ziel heeft zo'n voertuig nodig omdat haar samenstelling te sub-
tiel is voor de grove vormen van materie die wij hier op aarde ken-
nen. Tussen de ziel en het stoffelijk lichaam in staat de geest, die
een soort bemiddelaar is tussen beide en die boodschappen en er-
varingen doorgeeft van de ziel naar het lichaam en omgekeerd.
hem gegeven heeft." En over de ziel het volgende op Wikipedia: "... terwijl de ziel neerdaalt in het dodenrijk. Dit laatste wordt vele malen aangegeven in het Oude Testament, als er gesproken wordt over neerdalen in het dodenrijk." Wijsheid 16,14:
"... maar de geest die is heengegaan kan hij niet laten terugkeren, en de ziel die in het dodenrijk is beland kan hij niet verlossen." Kijk, de ziel en de geest gaan beiden ergens anders heen en de ziel hier specifiek naar het dodenrijk.
'dat ik met Ziel en geest terug ga naar het hiernamaals.'
Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. Is het een vertyping of niet?
valt me de laatste tijd nogal op dat er hier bijna een invasie van JG plaatsvindt op GV die elkaar vooral veel plusjes geven op vragen (die ze zelf stellen) naar de bekende weg en erger nog: die zichzelf wel érg rechtschapen en goed blijken te vinden.
Zou met Geest niet bedoeld zijn Heilige Geest en dat deze bereikbaar is geworden voor ons na zijn Hemelvaart? En dat de ziel iets is dat nodig is voor het lichaam op aarde te doen functioneren? En in het dodenrijk belandt, dus in slaap valt?
Widar Wat is Wijsheid 16, 14? Moet ik dat in mijn bijbel hebben? kan het niet vinden.
Door toedoen van een stel zielige geesten.
Hij had me ook een pb tje kunnen sturen. En hoezo ook?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.