Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in Nederland, naast Jehovah's, nog andere religieuze groeperingen die langs de deur gaan?

In de VS gaan bijvoorbeeld de Mormonen/LDS ook langs de deur. Zijn er in Nederland ook nog andere groeperingen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel: met als doel om je te bekeren, dus niet voor geldinzameling, etc.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

een leuke vraag!

als bij mij thuis op een zaterdag morgen wordt aangebeld denk ik direct dat het de jehova getuigen zijn, als het een andere groepering zou zijn zou mij dat vreemd overkomen.

maar er zijn verschillende andere godsdiensten die ook het zogenoemde goede nieuws bekendmaken weliswaar op een andere manier dan de jehova getuigen en de mormonen.
zowel de evangelische kerk en de pinkstergemeente hebben een vorm van huisbezoek en een Bijbelstudie programma.
ook de Stichting STEVAN doet een grootschalig evangelisatiewerk, gemeente van Christus kan ook bij je deur aankloppen nadat je je hebt ingeschreven een bezoek te willen ontvangen.

een voorbeeld uit het Buitenland (Roemenie) vestitorul inparatiei lui Iehova (verkondigers van jehova en zijn koninkrijk) zijn een van de vele splinter bewegingen die zich hebben afgescheiden van de jehova getuigen, en die ook langs de deuren gaan met het voor hen goede nieuws. (zie de link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kan me, van ruim 20 jaar terug, herinneren dat er Mormonen aan de deur kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel alle religieuze groeperingen in Nederland doen dit. Met vooral als doel om geld binnen te halen. Je hebt natuurlijk de kerkbalans. Maar ook komen ze vaak collecteren, of verkopen ze oliebollen, kaarten, rookworsten enz enz. Dit doen ze dan voor zichzelf (voor een kerk/moskee, aankleding van het gebedshuis, een jongerenkamp enz enz), soms doen ze het ook voor goede doelen die ze ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in de wijk komen naast Jehova's Getuigen ook Mormonen aan de deur en nog een andere Christelijke 'groep', maar ik weet niet hoe die heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing