Als God alles van je weet, wat in je hart, ziel geest, gedachten etc is, (zoals men toch zegt?), is bidden dan niet eigenlijk een belediging van Hem?
Ik bid, elke dag, maar vraag me steeds weer af, wat ik dan moet bidden, ik bedoel , als Hij alles weet van mij, dan is het toch een beetje lullig te vragen? en als ik wat vraag, bv wereldvrede (....) en het is tegen zijn wil, dan ben ik toch raar bezig? hij weet t toch altijd beter dan wij? (zogezegd) dus ik denk wel eens dat ik tegennatuurlijk bezig ben als ik bid...(zoals je gebruikelijk ziet, hoort, leest doen..)
vast dank voor jullie antwoord.
Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel bv, bidden voor iemand zijn of haar gezondheid, maar je kan die persoon wel beter willen hebben, maar als je in Gods wil geloofd, is de ziekte er ook het gevolg van , toch??? ik vind t nogal tegenstrijdig....
en ook, dat ie als ie voor de vogels en de andere dieren zorgt, zo zorgt ie ook voor ons, beetje raar dan om meer te vragen toch? maar ik weet ook, dat staat, vraag en u zult ontvangen..............
zucht............. help!!
volgens mij is er geen enkele kerk die voorschrijft hoe je moet bidden??!!
ik zie die prachtige natuur en het leven zelf als een geschenk van God.
mijn overtuiging is dat God mensen een vrije wil heeft gegeven en dat mensen er voor kiezen om verkeerde dingen te doen, is hun eigen verantwoordelijkheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.