Ik wil graag geloven in God, hoe doe ik dat? Of moet dat vanzelf gaan?
Ik denk dat dit mij o.a. kracht, troost en rust zal brengen, wat ik nodig heb, al vanaf jongs af aan. Ik ben niet gelovig opgevoed, en door de vreselijke dingen die ik heb meegemaakt in mijn leven(o.a. incest) heb ik nooit willen en kunnen geloven dat er een God is. De afgelopen jaren verlang ik er echter zo naar, en sta ik hier ook open voor.
Ik heb ook heel veel behoefte om naar een kerk te gaan. Niet om een dienst mee te maken, maar om daar gewoon eens te zitten om te kunnen denken en voelen. Maar ik durf het niet. Bang voor? Wat het losmaakt denk ik.
Kan dat eigenlijk wel? Een kerk binnenstappen, en daar gewoon zitten?
Ik heb al eens geprobeerd een boek te lezen over God: 'Een ongewoon gesprek met God'. Maar na 1/4 heb ik hem terug gestopt in de boekenkast, ik kon dit niet geloven. Sta ik er dan toch niet open genoeg voor? Of was dit het verkeerde boek voor mij?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet wel dat ik niet geïnteresseerd ben/geloof in het Jodendom, en ook niet in Allah (Moslim), niets ten nadele van Joden, of Moslims hoor. Weet niet hoe ik deze extra uitleg goed moet beschrijven. Ik ben niet op zoek naar een bepaalde religie, of naar een specifieke levenswijze. Wat ik wil bereiken is dat ik eindelijk kan geloven in iets/iemand daarboven, wat mij kracht geeft.
Toegevoegd na 2 dagen:
Hoi allemaal. Ik ga de vraag sluiten door een beste antwoord te kiezen, omdat ik hier al veel mee kan. Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden, dat waardeer ik enorm!
(hier..je gelooft al) ik zou zeggen verdiep je in verschillende godsdiensten, pak het rustig aan.
lees de boeken en verhalen.
jijzelf bent realiteit,
religie is fictie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.