Waarom wordt Satan de engel des licht genoemd in de bijbel ? (zie 2 Cor.11:14 ) Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.
Vervolgvraag : Als hij zich voordoet als een engel des licht
kan het dan zo zijn dat er mensen zijn die denken ze God aanbidden en God's wil doen terwijl ze eigenlijk Satan's wil doen ? Bijvoorbeeld extreme sektes of religies waarbij geweld wordt gebruikt.
15.8K
15.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot welke religies behoorden de soldaten die in onze landen de 2 wereldoorlogen hebben uitgevochten?
Die broedermoord tot in het miljoenenvoud hebben gepleegd? Die religies worden nu nog ferm ondersteund door zelfs gerenommeerde vorstenhuizen! ....Aan hun vruchten zult gij hen erkennen.... (1 Johannes 3:11-12) 11 Want dit is de boodschap die GIJ van [het] begin af hebt gehoord, dat wij liefde voor elkaar moeten hebben; 12 niet zoals Ka̱ïn, die uit de goddeloze voortsproot en zijn broer vermoordde. En waarom vermoordde hij hem? Omdat zijn eigen werken goddeloos waren, maar die van zijn broer rechtvaardig.
Die broedermoord tot in het miljoenenvoud hebben gepleegd? Die religies worden nu nog ferm ondersteund door zelfs gerenommeerde vorstenhuizen! ....Aan hun vruchten zult gij hen erkennen.... (1 Johannes 3:11-12) 11 Want dit is de boodschap die GIJ van [het] begin af hebt gehoord, dat wij liefde voor elkaar moeten hebben; 12 niet zoals Ka̱ïn, die uit de goddeloze voortsproot en zijn broer vermoordde. En waarom vermoordde hij hem? Omdat zijn eigen werken goddeloos waren, maar die van zijn broer rechtvaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moesten de Duitse Katholieken en Protestanten niet het volgende gebod in acht nemen?:
(Handelingen 5:29) . . .„Wij moeten God als regeerder meer gehoorzamen dan mensen.
Hitler zou niet veel aanhangers gehad hebben toen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan bestaat niet joh. Niet als een persoon of identiteit.
In de bijbel is satan iets wat het 'slechte' verwoord. En god het 'goede'. Onvoorstelbaar dat dergelijke teksten tegenwoordig nog zo letterlijk genomen worden vind ik..
In dit indelen van goed (God) en kwaad (Satan) zit juist dikwijls het kiem voor religieuze oorlogen en/of extreme sektes.
Dus de vraag is nogal paradoxaal.
In de bijbel is satan iets wat het 'slechte' verwoord. En god het 'goede'. Onvoorstelbaar dat dergelijke teksten tegenwoordig nog zo letterlijk genomen worden vind ik..
In dit indelen van goed (God) en kwaad (Satan) zit juist dikwijls het kiem voor religieuze oorlogen en/of extreme sektes.
Dus de vraag is nogal paradoxaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De satan bestaat wel degelijk, en hij is ook wel zo slim om de mensen te laten geloven dat hij niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan bestaat alleen in de verbeelding van diegenen die daarin geloven. En, zoals ik hierboven ook al schreef, dergelijke geloven zijn juist aanzet tot religieuze oorlogen.
'het kwaad bestrijden' is eenzelfde soort hetze die alleen maar ellende voortbrengt.
Geloof je dan ook in het rode mannetje met het harkje en hoorntjes op zn hoofd koolwitje?
'het kwaad bestrijden' is eenzelfde soort hetze die alleen maar ellende voortbrengt.
Geloof je dan ook in het rode mannetje met het harkje en hoorntjes op zn hoofd koolwitje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan bestaat alleen in de verbeelding van diegenen die daarin geloven. En, zoals ik hierboven ook al schreef, dergelijke geloven zijn juist aanzet tot religieuze oorlogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat God bestaat en de duivel. En de duivel gaat rond om mensen bij God vandaan te houden (als een briesende leeuw), hij weet wel dat hij straks voor eeuwig naar de hel gaat en wil zoveel mogelijk mensen meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho, foutje.. per ongeluk 3x dezelfde text geplaatst.
Koolwitje, ik vind t echt vreselijk om te lezen dat je zo gelooft.
Wat zul je in angst leven met dergelijke overtuigingen..
Reageer nou eens op de inhoud van mn schrijven
ipv bijbelteksten aanhalen over briesende leeuwen..
Koolwitje, ik vind t echt vreselijk om te lezen dat je zo gelooft.
Wat zul je in angst leven met dergelijke overtuigingen..
Reageer nou eens op de inhoud van mn schrijven
ipv bijbelteksten aanhalen over briesende leeuwen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees dat aaimeetje het katholicisme en protestantisme verwijt van fascisme? dat heeft toch niks met elkaar te maken.
te gek voor woorden dit. Werkelijk waar..
te gek voor woorden dit. Werkelijk waar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het 'kwaad' in de wereld komt m.i vanuit het ego. Menselijk dus. Onwetendheid.
Hoe ziet satan er in je beleving dan uit adriaanv?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel 'het kwaad' is er, omdat wij een ego hebben.
Media kan dit inderdaad 'voeden'ja.. maar dit word niet 'bestuurd' door een satan.
Als je er in gelooft, houd je je er ook mee bezig overigens..
Media kan dit inderdaad 'voeden'ja.. maar dit word niet 'bestuurd' door een satan.
Als je er in gelooft, houd je je er ook mee bezig overigens..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan gemixt is Santa dus hij loopt soms ook met een rood pak aan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.