Waarom hebben niet-gelovige mensen boeddha-beelden?
Ze zijn te koop in alle tuincentra en veel mensen, ook niet-gelovige, hebben er een in huis of in de tuin: een boeddhabeeld. Waarom zijn boeddhabeelden in alle tuincentra te koop en waarom zouden niet-religieuze mensen er een kopen? Waarom staan er naast die boeddhabeelden in de tuincentra geen mariabeelden, crucifixen en andere religieuze beelden? (Niet dat ik een mariabeeld of crucifix nodig heb) Waarom zijn juist boeddhabeelden te koop? Wat heeft boeddha eigenlijk met tuinen te maken?
Ik heb dus eigenlijk 3 vragen:
-Waarom zouden atheïsten boeddhabeelden willen hebben?
-Waarom verkopen tuincentra alleen boeddhabeelden en geen andere religieuze beelden?
-Wat heeft boeddha nou met tuinen te maken?
Toegevoegd na 15 minuten:
Ik zie reacties als "mariabeelden worden alleen door katholieken op prijs gesteld" en "aan mariabeelden is geen behoefte". Waarom is er dan geen behoefte aan mariabeelden etc.? Waarom is er wel behoefte aan boeddha's? Wat heeft zo'n boeddha beeld voor op een ander religieus beeld??
Wat is er voor ergs aan? Een Boeddha heeft vaak zo'n rustige en vredelievende uitstraling, jammer dat je er niet van geniet. Heerlijk toch: tegenover je huis, je kan ze iedere dag zien!
Haar antwoord was toch volgens de richtlijnen?
Je maakt me wel nieuwsgierig....
Deze hingen dan ook nog meestal boven een deur.
Waarom dit is weet ik ook niet, maar ze worden niet in een tuincentrum verkocht.
Misschien op een ander jaar?
Ik ken echte atheisten die gewoon een boeddhabeeld hebben omdat dat mode is.
Ik ken mensen die boeddhabeelden "sparen", van de Blokker en de Action en met lichtjes en al dan niet grote kitch....omdat ze dat mooi vinden.
boeddhisme is geen religie maar een manier van leven; het is niet omdat je atheïst ('niet gelovende') nieks kunt over nemen van een ander maatschappij of het nu religie is of niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.