Is er een overzicht van wat er in de Bijbels voorspeld is en volgens aanhangers ook uitgekomen is?

13 jaar geleden
in: Religie
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zullen we ons dan ook gelijk even afvragen wat niet is uitgekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat nog uit moet komen?

Antwoorden (8)

Ja ik heb een film van een predikant uit Haarlem waarin in 2 uur tijd, de predikant deze voorspellingen uit de bijbel verklaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Hoe heet die film?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij heeft het van de originele dvd gekopieërd. Er staat gewoon Eindtijdstudie 2010 op. Als je wilt kan ik de videofile wel met je delen. Ik heb hem op dropbox staan dan kan ik je die link wel delen. Ik heb dan wel je e-mailadres nodig.
Ik weet wel een voorspelling die uitgekomen is.

Mattheüs 24:24 - Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan.

In der loop der tijd zijn er ontzettend veel mensen gekomen die zeiden dat ze Jezus Christus waren, dit is een goede voorbeeld van valse christussen.
Aan valse profeten kun je denken aan mensen denken zoals Howard Camping die beweerde dat er iets zou gebeuren op 21 Mei.

Hier een filmpje over een man in Siberie die beweerd Jezus Christus te zijn;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Joodse Geschriften (De Torah, De Profeten, en de Geschriften, die samen de Tenach of de Joodse Bijbel vormen) vormen een zeer helder totaalbeeld van wie de Moshiach (Messias) zal zijn wanneer Hij uiteindelijk naar de staat Israël zal komen. Er bestaan feitelijk meer dan 300 profetieën in de Hebreeuwse Geschriften, die tot in detail vele feiten over deze komende Messias/koning beschrijven. Hier zijn er slechts een paar (en vergeet niet dat al deze verzen uit de Joodse Bijbel komen):

De Messias zou in Betlehem geboren worden: Micha 5:1.

De Messias zou van de stam van Juda zijn: Genesis 49:10.

De Messias zou zichzelf rijdend op een ezel presenteren: Zacharia 9:9.

De Messias zou tot de dood gefolterd worden: Psalm 22.

De Messias zou komen vóór de vernietiging van de Tweede Tempel: Daniël 9:24-27.

Het leven van de Messias zou aan een bepaalde beschrijving voldoen, waaronder zijn lijden, zijn stilzwijgen bij zijn arrestatie en zijn veroordeling, zijn dood en zijn begrafenis in de graftombe van een rijk man, en zijn wederopstanding: Jesaja 52:13-53:12.

En er zijn er nog veel meer

Toegevoegd na 3 dagen:
Vervulde profetien zijn slechts een onderdeel van de bewijzen, dat de Bijbel waar is. Honderden bijbelse profetien werden vervuld, specifiek en bovennatuurlijk, vaak lang nadat de profeet overleden was.

Bij voorbeeld: De profeet Danil voorspelde in ongeveer 538 voor Christus (Daniel 9:24-27) dat de Christus zou komen als de Beloofde Redder en Koning 483 jaar nadat de Perzische koning de joden toestemming gaf om Jeruzalem te herbouwen, dat een rune was geworden. Dit werd honderden jaren later duidelijk en onmiskenbaar vervuld.

Er zijn expliciete profetien die gaan over speciale naties en steden, die in de loop der tijden allemaal letterlijk vervuld werden. Meer dan 300 profetien werden vervuld door Christus Zelf bij zijn eerste komst. Andere profetien betreffen de verspreiding van het evangelie, maar ook diverse valse religies en nog meer zaken.

Toegevoegd na 3 dagen:
■…en veel andere.
Deze dingen worden natuurlijk niet vermeld in het technische jargon van de moderne wetenschap, maar in termen van de gewone wereld van alle dag zijn ze toch volmaakt in overeenstemming met de nieuwste inzichten

Toegevoegd na 3 dagen:
■De wet van het behoud van massa en energie (II Petr. 3:7)

■Bijna grenzenloze uitgebreidheid van het uitdijende heelal (Jesaja 55:9)

enz

Toegevoegd na 3 dagen:
er zijn er nog tientallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn vnl dingen die in het oude testament voorspelt zijn, die in het oude of nieuwe testament uitkwamen (de komst van jezus, uit de stam van David de verwoesting van de tempel, enz.). we leven nu in de tijd tussen de hemelvaart van Jezus en de Zijn terugkomst. We wachten dus op Zijn terugkomst. Wanneer die zal zijn, weet niemand, maar in het bijbelboek Openbaringen staan wel tekenen van de eindtijd die we kunnen herkennen en die zich in steeds sneller tempo voltrekken (rampen, oorlogen, valse profeten, verdrukking van christenen, enz) je kunt dit natuurlijk ook anders uitleggen (toeval), maar ik geloof in de bijbel.
bovendien heeft God na de zondvloed in het OT belooft om de wereld nooit meer met totale verwoesting te straffen. op zich hebben de wereldmachten genoeg wapens in handen om de hele wereld te kúnnen verwoesten. Toch gebeurt dit niet (toeval? ik denk van niet!). Ook de spanningen rond het Joodse volk in de staat Israël houden nooit op. Het Joodse volk is altijd God's lieveling geweest. Hij laat dit niet los! (toeval? ik denk van niet!)
Dit zijn de voorbeelden die me zo te binnen schieten, maar er zijn er ongetwijfelt meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik denk toch dat het niet het doel is van de wereldleiders om de wereld te vernietigen. Denk dat hun verstand hier de oorzaak is.
De belegering en de val van Jeruzalem door de Babyloniers in het boek Danieel beshreven (Da hfst 1 tot hfst 2 vers 4 .) hst8 tot tot en met hfst 12

En in 70 Gt de verwoesting van Jeruzalem voorspeld door Jezus. ;-) matth 24:15 -Da 11:31 ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het eerste geval kan het natuurlijk een geval van profeteren achteraf zijn. Dat hele zaakje is pas op schrift gesteld na de wegvoering naar Babylonië. (En het feit dat het in hetzelfde boek staat, riekt natuurlijk ook.) Ook de tweede is waarschijnlijk schrijverij achteraf.
Er staan niet alleen profetieën in de Bijbel waarvan de vervulling ook in de Bijbel staat. Er zijn ook Bijbelse profetieën waarvan de geschiedenis bevestigt dat ze zijn uitgekomen. Het duidelijkst daarvan zijn de profetieën in het boek Daniël.

De profeet Daniel zag in een visioen, dat hij beschrijft in hoofdstuk 7, verschillende merkwaardige dieren. In hetzelfde visioen kreeg hij uitleg over de betekenis van die dieren. In hoofdstuk 8 beschrijft hij een ander visioen met uitleg. Beide visioenen van Daniël betreffen de opeenvolgende wereldmachten. Dat zijn, te beginnen in zijn eigen tijd: de Babylonische, Medo-Perzische, Griekse en Romeinse macht. De voorspelling over een Griekse heerser was zo duidelijk, dat die herkend werd toen Alexander de Grote (die koning van de Grieken was) een groot deel van de toenmalige wereld veroverde.

In hoofdstuk 2 beschrijft Daniël een beeld, dat koning Nebukadnezar in een droom had gezien. Ook dat beeld vertegenwoordigt de wereldmachten. Hierbij gaat het zelfs nog verder na de Romeinse macht. Als je meer uitleg wilt kun je die lezen in het boekje “Daniëls profetie” dat verkrijgbaar is bij Jehovah’s Getuigen.

Dit was slechts een voorbeeld. In de Bijbel staan heel veel profetieën die zijn uitgekomen. Ik kan me voorstellen dat daarover een twee uur durende film gemaakt is. Het is niet in een eenvoudig lijstje te vatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de opkomst en ondergang van het Amerikaanse wereldrijk, het grootste rijk aller tijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. De voeten van het beeld uit de droom van Nebukadnezar, die uit ijzer en leem bestaan, stellen de huidige tijd voor, die enerzijds heel hard en oorlogszuchtig is als ijzer en anderzijds kneedbaar als leem (democratie, invloed van het gewone volk). Verder kun je in het genoemde boekje lezen hoe Amerika hierbij betrokken is. Ook in Openbaring staan profetieën die betrekking hebben op de VS en ook op de VN, wat ook een grote wereldmacht van onze tijd is. Maar de uitleg daarvan vergt een flink boek (ook een uitgave van Jehovah's Getuigen). Ik wil er wel bij zeggen dat de Bijbelse profetieën niet gunstig zijn voor de wereldregeringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit toch gevaarlijke uitspraken! de bijbelse profetiën zijn idd niet gunstig voor de grote wereldmachten, maar om daar nu specifiek namen aan te hangen, gaat mij echt te ver. er is er maar één die dat kan en dat is God zelf. Hij alleen weet van uur en tijd.in de bijbel worden we opgeroepen om waakzaam te zijn en de tekenen van de tijd te verstaan.
dat is genoeg.
we moeten niet gaan vlooien en alles uitleggen in het hier en nu.
in het verleden hebben mensen ook echt gedacht dat het einde nabij was en dat bijv. Hitler de antichrist was en het Duitse rijk dé grote wereldmacht.
voorzichtigheid is geboden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gonze, mee eens dat voorzichtigheid is geboden ;-) Het beeld in daniel gaat over de opkomst der wereldmachten beginnende met de eerste: Egypte ;-) Bij laatste wereldmacht zijn we bij de voeten aangekomen bestaande uit ijzer en leem zoals eerder vermeld. Deze laatste wereldmacht zal omvergeworpen worden door een steen. Gods koninkrijk. Wanneer dit zal gebeuren weet inderdaad alleen God.
Niemand kan dit voorspellen. ;-) De opkomst der wereldmachten word uitgebeeld door het beeld, het karakter van iedere wereldmacht door een dier. Stof genoeg op internet voor een studie, maar daarom hoeft men het nog niet te geloven. ;-) http://www.sign2god.com/folders/daniel2.html http://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=114:tekenen-der-tijden-het-herstelde-romeinse-rijk&catid=148:de-toekomst&Itemid=90 http://weeswaakzaam.com/?p=16683 http://www.agp-internet.com/alive/00000096b312b3d03/00000097021059c01.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, gonzo, wij kunnen niet zeggen dat een bepaalde instantie door God vernietigd zal worden, of 'de antichrist' is. De profetie maakt echter duidelijk, dat er een eind zal komen aan alle menselijke regeringen. God zelf zal een Koninkrijk oprichten. Dit staat in Daniël 2:44:
"En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens, maar om daar Amerika bij te noemen, dat zou ik niet durven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk vallen rusland en china eerst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gonzo, het is geen kwestie van 'namen noemen', het is logisch volgen van de loop van de geschiedenis in vergelijking tot de profetie. ploppie, volgens de profetie vallen alle regeringen van de wereld tegelijkertijd. Je kunt het zelf opzoeken in het boek Daniël. Als je geen Bijbel hebt zijn er online Bijbels. Ik raad deze aan: http://watchtower.org/o/bijbel/da/chapters.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika het grootste rijk allertijden... Denk eerder aan het victoriaanse engeland...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een hechte samenwerking tussen Groot Brittannië en de Verenigde Staten van Amerika. Je zou ze samen als één 'wereldmacht' kunnen beschouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kunnen we net zo goed de VN als wereldmacht beschouwen. Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb het over het engeland van koningin Victoria. Een poosje terug... Daar halen het hedendaagse engeland en amerika het echt niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jorryt, de geschiedenis bestaat niet uit losse tijdperken, maar is een doorlopende 'draad'. Engeland en de VS (en de VN) van nu komen voort uit het rijk van koningin Victoria. Het was toen al een wereldmacht en is dat nu nog. Het gaat niet alleen om de grondoppervlakte van een 'rijk', maar ook om de invloed in de wereldpolitiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jorryt heeft gewoon gelijk. Amerika is niet het grootste rijk aller tijden. Er waren grotere, punt. Je kunt Amerika best zijn als een voortvloeisel uit een eerder Brits rijk, maar feit blijft dat dat Britse rijk groter was, wat dus de stelling ontkracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik zo genoeg geslijmd, Jorryt? ;)
Er zijn wel lijsten te vinden, maar een lijst met alle profetieën kan ik niet vinden. Ik heb als voorbeeld een linkje naar zo'n lijst. Via google kwam ik ook nog bij een boek uit dat ik niet ken, ik heb hieronder een linkje naar het boek voor het geval dat je het interessant vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eerstgenoemde link geeft bij mij de melding, dat die niet meer bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps, de 'f' in '.pdf' miste. Bedankt voor de opmerking!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de link aangepast, daarom kun je em weer bekijken :)
Er was voorspeld dat de Joden vervolgd zouden worden, en dit is duidelijk gebeurd tijdens onder andere de Tweede Wereldoorlog.
In de Bijbel zeggen de Joden tegen Pontius Pilatus: ''Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen.''
Lees er eens een goede Bijbelverklaring op na, kun je veel aan hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bedoelt dat de bijbel een zeer grote veroorzaker is (en is geweest) van antisemitisme in de wereld dan heb je gelijk. maar iets veroorzaken is iets anders dan iets goed voorspellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar komt bij dat er in 2000 jaar tijd altijd wel een gebeurtenis is aan te wijzen waarin een volk met behoorlijke tegenspoed te maken heeft. Dat kan ik ook wel voorspellen! Komt er eentje: Door wat Geert Wilders nu doet, krijgen wij Nederlanders in de toekomst een hoop shit over ons heen! En krek dat het niet waar is he, over 1000 jaar is er vast wel een oorlogje of wat anders aan te wijzen!