Waarom wordt er vaak slecht gesproken over buitenechtelijke kinderen?
Als ik zo om me heen hoor hoe men erover spreekt, bijvoorbeeld op m'n werk. Het lijkt bijna taboe.
Ik ben zelf katholiek opgevoed, maar eigenlijk zie ik uit eigen onderzoek zelf dat heel veel dingen daarvan niet kloppen. Ik volg nu ook een masteropleiding religie en cultuur, hierin kom ik ook met dit soort dingen te maken, maar vooralsnog geen duidelijkheid waarom dit nou zo taboe is.
Als ik delen van mijn eigen onderzoeken ga gebruiken om mijn eigen vraag te beantwoorden, brengt dit me alleen maar meer tot onduidelijkheid. Als ik terugga naar bronnen van vele jaren voor Chr, en dingen met elkaar ga vergelijken lijkt het huwelijk mij onzin. Ik ben in de loop der tijd zelf atheist geworden, omdat ik gewoon heel veel dingen zie die niet kloppen in het geloof. Het'verplichte' huwelijk voor de voortplanting, zo heeft de natuur het wat mij betreft nooit bedoelt, de mens behoort ook gewoon tot de dieren, en de dieren doen het wel zoals de natuur het bedoelt heeft, een door de confessionelen bedacht huwelijk komt daar in de voortplanting niet voor. Waarom worden buitenechtelijke negeslachten deze tijd, de 21e eeuw, dan nog steeds als negatief beschouwd?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.